۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 84921125
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاراته‌کاران اردبیلی در مسابقات قهرمانی کشور ۲ مدال طلا کسب کردند

اردبیل - ایرنا - کاراته کاران اردبیلی درمسابقات قهرمانی کشور کاراته سبک کیو کوشن موفق به کسب ۲ مدال طلا شدند.

رئیس هیات کاراته استان اردبیل روز یکشنبه با اعلام این خبر گفت: مسابقات کاراته (سبک کیوکوشن ساباکی) قهرمان کشور و انتخابی تیم منتخب  به میزبانی استان همدان برگزار و تیم کاراته سبک کیو کوشن اعزامی استان اردبیل به این مسابقات با کسب ۲ مدال طلا خوش درخشید.

ایرج عطایی افزود: در این رقابت ها در بخش دفاع شخصی و در رده سنی نونهالان آرتین شیروند و در رده سنی بزرگسالان نیز رضا امانی موفق شدند برای تیم اردبیل مدال طلا کسب کنند.

 کیوکوشین کای یکی از سبک ‌های کاراته و یکی از محبوب ترین رشته ‌های رزمی در سراسر دنیاست که توسط ماسوتاتسو اویاما رزمی کار اسطوره‌ ای کره ‌ای الاصل بنیان نهاده شد.

این رشته از عناصر مختلفی نشات گرفته که شامل تجریبات اویاما و تکنیک های دیگر سبک های کاراته ‌است ، کیوکوشین کای از سه لغت کیوکو (بالاترین ، نهایت) شین (حقیقت ، روح) و کای (گروه و انجمن) ترکیب شده‌ است.

در سبک کیوکوشین تکیه اصلی بر حفظ سلامتی جسمی و روحی حریف است ، در مبارزات کیوکوشین و اساسا در فلسفه آن پیروزی به هر قیمتی بر حریف مقابل معنی ندارد. در مبارزات کیوکوشین دو حریف رودررو به چشمان یکدیگر می نگرند و شجاعت و شهامت و دلیری را به هم منتقل می کنند اگر حریف به زمین بخورد حریف دیگر به وی احترام گذاشته عقب می نشیند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha