۵ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۰
کد خبرنگار: 1007
کد خبر: 85334098
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاراته‌کاران اردبیلی از مسابقات جهانی گرجستان سه مدال گرفتند

اردبیل - ایرنا - کاراته‌کاران اردبیلی در مسابقات جهانی گرجستان موفق به کسب ۲ مدال طلا و یک مدال نقره شدند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل، مسابقات جهانی کاراته سبک "بودو کیوکوشین کاراته" در شهر تفلیس کشور گرجستان برگزار شد.

در این رقابت‌ها کاراته‌کاران اردبیلی فرهاد موقر در وزن ۹۰- کیلوگرم و جعفر خادم وطن در وزن ۹۰+ کیلوگرم قهرمان شده و مدال طلا کسب کردند.

بهروز قربانی دیگر کاراته‌کار اردبیلی نیز در وزن ۹۰+ کیلوگرم در رده سنی پیشکسوتان درسکوی دوم قرار گرفت و مدال نقره کسب کرد.

بودوکیوکوشین یکی از سبک‌های کاراته و یکی از محبوب‌ترین رشته‌های رزمی است که توسط هانشی نگینی یکی از شاگردان ماسوتاتسو اویاما (سوسای اویاما) رزمی‌کار اسطوره‌ای کره‌ای الاصل بنیان نهاده شد.

روش تکنیک و مبارزه در سبک بودو کیوکوشین کاراته روی مبارزه و مسابقات در فاصله نزدیک و بدون عقب‌نشینی به همراه ساباکی بوده و برای کاستن مقاومت حریف از اصابت ضربات به طور متوالی و با حداکثر سرعت و قدرت استفاده می‌شود.

این سبک تاکید زیادی روی تمرینات تنفسی و استقامتی دارد و برای همین هنرجوی بودوکیوکوشین پس از سال‌ها تمرینات مکرر دارای اندامی ورزیده و روحیه ای آسیب‌ناپذیر می‌گردد.

در سبک بودو کیوکوشین تکیه اصلی بر حفظ سلامتی جسمی و روحی حریف است ، در مبارزات بودو کیوکوشین و اساسا در فلسفه آن پیروزی به هر قیمتی بر حریف مقابل معنی ندارد.

در فلسفه بودوکیوکوشین هدف اصلی پرورش جسم و روح برای رسیدن به اخلاق نیک و روحیه‌ای قوی بوده و به هیچ عنوان خشونت در این سبک جایگاهی ندارد؛ چرا که اساساً خشونت و بودو کیوکوشین در تقابل هستند نه در تعامل.

بودو کیو کوشین نه تنها خشن نیست بلکه سعی در پرورش روحیه‌ای قوی، افتادگی و بزرگ‌منشی در هنرجوی مبارز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha