۲۶هزار تن گندم مازاد کشاورزان چهارمحال و بختیاری تضمینی خریداری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری با اشاره به پایان یافتن زمان برداشت گندم در استان گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون از ۲۶هزار و ۸۹ تن گندم از کشاورزان خریداری شد.

نعمت‌الله تقی‌زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش ۴۸ درصدی خرید تضمینی گندم در استان افزود: پارسال ۱۷هزار و ۶۰۰ تن گندم ازکشاورزان خریداری شد.

وی افزایش کشت و تولید گندم و همچنین افزایش قیمت خرید گندم و پرداخت مشوق برای تحویل گندم به دولت را مهمترین دلایل افزایش خرید تضمینی گندم عنوان کرد و گفت: امسال برای هر کیلوگرم گندم با اُفت ۱.۴(یک و چهار) به مبلغ ۱۰ هزار و ۵۰۰تومان و جایزه تحویل گندم نیز به مبلغ یک هزار تومان و سر جمع ۱۱هزار و ۵۰۰تومان به کشاورزان پرداخت می‌شود.

تقی‌زاده با اشاره به اینکه تمام مطالبات گندمگاران پرداخت شده و بدهی بابت خرید گندم وجود ندارد، گفت: امسال بیش از ۳۰۰میلیارد تومان بابت خرید گندم به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال بیش از ۶۶ تن و ۴۴۵کیلوگرم کلزا نیز به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده و تمام مطالبات کشاورزان پرداخت شده است.

وی گفت: برای خرید گندم کشاورزان امسال ۱۶ مرکز خرید از جمله یک مرکز دولتی، چهار کارخانه آرد و ۱۱ مرکز اتحادیه تعاون روستایی فعال بود.

تقی‌زاده همچنین افزود: هم‌اکنون ذخایر کالاهای استراتژیک از جمله گندم ،برنج و شکر در وضعیت مطلوب قرار دارد و گندم مورد نیاز استان تا چهار ماه آینده خریداری و ذخیره‌سازی شده است.

به گزارش ایرنا، سالانه بیش از ۵۸ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت گندم قرار می‌گیرد که ۲۰ هزار هکتار از این میزان گندم آبی و ۳۸ هزار هکتار گندم دیم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha