۱۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم از کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شد

شهرکرد- ایرنا- سرپرست معاونت اداره کل غله چهارمحال و بختیاری گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹ هزار و ۸۰۰ تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد افزایش دارد.

داریوش اصلانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اوج زمان خرید گندم تولیدی استان در ماه‌های تیر، مرداد و حداکثر نیمه شهریور است و در برخی سال‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی، خرید تضمینی گندم تا اواسط آبان نیز ادامه دارد.

وی افزود: گندم تولیدی استان از سوی مراکز خرید اداره کل غله چهارمحال و بختیاری خریداری و در سیلوهای داخل استان ذخیره می‌شود و با توجه به ناترازی منفی تولید و مصرف گندم در استان از ابتدای سالجاری ۱۷ هزار تن گندم داخلی از استان‌های گندم خیز خوزستان و فارس خریداری شد.

اصلانی ادامه داد: برای افزایش کیفیت آرد استان، گندم‌های وارداتی و گندم داخلی خریداری شده از استان‌های خوزستان و فارس با گندم تولیدی داخل چهارمحال و بختیاری مخلوط و آسیاب می‌شود تا آرد با کیفیت‌تری در اختیار هم‌استانی‌ها قرار گیرد.

سرپرست معاونت اداره کل غله چهارمحال و بختیاری گفت: با اختلاط گندم داخلی با گندم‌های خارجی و مرغوب داخلی آرد با کیفیت استاندارد به مشتریان تحویل داده می‌شود و به همین منظور از ابتدای امسال حدود ۳۵ هزار تن گندم خارجی توسط اداره کل خریداری و قسمتی از آن برای اختلاط و تولید آرد استاندارد به کارخانه‌های تولید آرد استان تحویل داده شد.

وی تاکید کرد: ۹ کارخانه آرد در استان فعال هستند که از گندم ذخیره شده در سیلو ملکی اداره کل غله چهارمحال و بختیاری در فرخشهر با ظرفیت ۲۷ هزار و ۵۰۰ تُن و ۱۷۰ هزار تنی سیلوهای بخش خصوصی استفاده می‌کنند.

به گزارش ایرنا، سرانه مصرف گندم هرنفر در استان ۱۰ کیلوگرم و سرانه مصرف آرد نیز ۸/۸ کیلوگرم است که نسبت به میانگین کشوری بالاتر است.

استان چهارمحال و بختیاری با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارای ۱۰ شهرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha