صیانت از بیت المال هدف اصلی دیوان محاسبات است

خرم‌آباد - ایرنا - مدیرکل دیوان محاسبات لرستان گفت: هدف اصلی این نهاد، صیانت از بیت المال است که با نظارت و بررسی عملکرد نهادهای دولتی، هزینه کرد اعتبارات را در مسیر درست هدایت می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا مظفر جمالی نژاد روز دوشنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی در لرستان اظهار کرد: تمرکز بر مسایل مهم و کلان کشور ضروری است چراکه اقدامات باید به توسعه منجر شود بنابراین بررسی انحرافات و کم کاری دستگاه های اجرایی در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: اقدامات دیوان محاسبات مبتنی بر قانون است و عملکرد دستگاه های اجرایی را از حیث کارآمدی و اثربخشی پیگیری و رصد می کند.

وی با تاکید بر اینکه انعکاس واقعیت در همه حوزه ها ضروری است افزود: تقویت سامانه های اطلاعاتی با هدف ورود به حسابرسی، شفافیت همچنین رقابت بین دستگاه های اجرایی ضروری است همچنین اجتماعی سازی و مردمی سازی دیوان محاسبات در دستور کار قرار دارد.

جمالی نژاد بیان کرد: اصحاب رسانه با تعامل دستگاه های اجرایی، بیان عملکرد شفاف و آگاهی بخشی به مردم می توانند زمینه کاهش مشکلات را فراهم و تصویر شفافی از جامعه را به مردم مخابره کنند که در این راه باید با رعایت عدالت و انصاف به نقد دستگاه های اجرایی بپردازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha