شیوع آنفلوآنزا در استان اردبیل بسیار بالا است

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نسبت به شیوع بسیار بالای آنفلوانزا در این استان هشدار داد.

به گزارش ایرنا ، دکتر علی محمدیان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: برغم کاهش تعداد مراجعان به کرونا در استان هم‌اکنون شاهد افزایش مراجعان با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی هستیم ، طوری‌که از ۱۶۷ نمونه بررسی شده از ۲۷ مهر تا یکم آبان ماه سال جاری چهار درصد کووید مثبت، ۳۰ درصد آنفلوانزا مثبت و ۶۶ درصد منفی بودند و درصد بالای آنفلوانزا نسبت به کرونا، نشان از ضرورت توجه به بیماری آنفلوانزا در حال حاضر می‌باشد.

وی با اشاره به درگیری بالای کودکان به آنفلوانزا بیان کرد: مراجعه روزانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ بیمار به بیمارستان بوعلی اردبیل طی یک هفته اخیر هشدار جدی و خطرناکی است که در صورت ساده‌انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

دکتر محمدیان بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و در کنار این موارد ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

وی از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان خبرداد و خاطرنشان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم بر اصل پیشگیری توجه داشته و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha