۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۱۵
کد خبر: 84927348
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۱ مرکز معین درمان آنفلوآنزا در استان اردبیل دایر شد

اردبیل - ایرنا - رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از دایر شدن ۱۱ مرکز معین برای درمان بیماران آنفلوآنزا در این استان خبرداد.

دکتر علی محمدیان اردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برخی از این مراکز به‌صورت شبانه روزی و یا ۱۶ ساعته در شهرهای اردبیل ، بیله سوار ، پارس‌آباد ، گرمی ، کوثر ، مشگین‌شهر ، سرعین ، آبی بیگلو ، نمین ، نیر ، اصلاندوز و انگوت برای مراجعه و درمان مراجعان مشکوک به بیماری‌های تنفسی دایر هستند.

وی با اشاره به افزایش اخیر مراجعات سرپایی بیماران تنفسی مشکوک به آنفلوانزا به مراکز درمانی استان گفت: برغم کاهش تعداد مراجعان به کرونا در استان هم‌اکنون شاهد افزایش مراجعان با علایم حاد تنفسی به مراکز درمانی هستیم.

وی درگیری بالای کودکان به آنفلوانزا و مراجعه روزانه ده‌ها بیمار به مراکز درمانی استان را هشدار جدی و خطرناک دانست که در صورت ساده‌انگاری ممکن است شاهد وضعیت بحرانی در استان باشیم.

دکتر محمدیان بر لزوم توجه به موضوع پیشگیری تاکید کرد و افزود: استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و رعایت تهویه در اماکن پرتجمع باید بطور جدی مورد توجه قرار گرفته و در کنار این موارد ضرورت آموزش عمومی و واکسیناسیون افراد پرخطر باید در اولویت باشد.

وی در عین حال از آمادگی کامل مراکز بهداشتی و درمانی استان خبرداد و گفت: از مردم درخواست می‌کنیم بر اصل پیشگیری توجه داشته و در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha