قرعه‌کشی ۴۲۹۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در نیشابور آغاز شد

مشهد -ایرنا- چهارمین مرحله تخصیص واحدهای طرح نهضت ملی مسکن به متقاضیان در خراسان رضوی، با قرعه‌کشی و تخصیص بلوک چهار هزار و ۲۹۰ واحد در نیشابور روز سه‌شنبه آغاز شد.

 به گزارش خبرنگار ایرنا، بر اساس وعده رییس‌جمهور برای ساخت چهار میلیون مسکن در طرح نهضت ملی مسکن، سهم استان خراسان رضوی ۱۰ درصد این مقدار در قالب ۴۰۰ هزار واحد مسکن خواهد بود.

استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: اشتغال و مسکن دارای اولویت ویژه ای است و با گسترش ساخت مسکن، سایر بخش ها نیز فعال شده و اشتغال بسیاری را فراهم می آورد و بر همین اساس باید زمینه فعالیت مردم توسط مسوولان فراهم شود.

یعقوبعلی نظری افزود: وجود مسکن در معیشت مردم تاثیر گذار است که بخشی از آن در استان انجام شده است و بخشی دیگر نیز در حال برنامه ریزی است.

استاندار گفت: حضور مردم در طرح نهضت ملی مسکن می‌تواند پیمانکاران و کارگران را نیز سر ذوق آورد و در عین حال ایرادات کار نیز گرفته می‌‍شود.

نظری افزود: زمین برای ساخت مسکن در نیشابور آماده است و شروع کار مهم است ولی پایان بردن آن مهمتر است و مسوولان باید قدرت تمام کنندگی داشته باشند تا کارها در اسرع وقت به نتیجه برسد.

وی ادامه داد: فلسفه قرعه کشی این است که واحد افراد به صورت دقیق مشخص شود و اعضای هر بلوک بتوانند ناظر انجام کار ساخت مسکن باشند زیرا ساخت مسکن همراه با ذوق و شوق است.

او اضافه کرد: در ۶ ماه گذشته ۳۰ درصد اشتغال کشور به عنوان یک شاخص مهم اقتصادی به استان خراسان رضوی اختصاص یافته و حدود ۱۳۰ هزار اشتغال نسبت به سال گذشته در استان ایجاد شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی به خبرنگار ایرنا گفت: امروز مراسم قرعه‌کشی چهار هزار و ۲۹۰  واحد از چهار هزار و ۶۹۰ واحد برای متقاضیان مسکن در این طرح بزرگ ملی در نیشابور شده است.

محمدعلی منصوری افزود: این واحدها که به طور متوسط حدود ۸۰ متر مفید خواهد بود، توسط پیمانکار و در پنج طبقه روی پیلوت(طبقه همکف) در حدود ۲سال ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: از حدود ۳۰ هزار نفر متقاضی مسکن ملی در شهرستان نیشابور، ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر آنها حائز شرایط بودند که تاکنون ۱۵ هزار و ۹ نفر آنها تایید نهایی شدند و از این میان ۲ هزار و ۴۳۰ نفر افتتاح حساب کرده و هزار و  ۸۸۸ نفر واریز وجه خود را انجام داده‌اند.

 قرعه‌کشی ۴۲۹۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در نیشابور آغاز شد

همچنین استاندار خراسان رضوی صبح امروز از پروژه ۲۰۰ واحدی طرح نهضت ملی مسکن در نیشابور بازدید کرد.

مرکز شهرستان ۴۵۰ هزار نفری نیشابور در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha