رییس سازمان سنجش از ایرنا بازدید کرد

تهران- ایرنا- عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عبدالرسول پورعباس امروز (سه‌شنبه، سوم آبان) ضمن بازدید از بخش‌های مختلف ایرنا در نشستی با خبرنگاران به سوالات درخصوص برخی مسایل آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ و نحوه برگزاری کنکور سال ۱۴۰۲ پاسخ داد.  

رییس سازمان سنجش از ایرنا بازدید کرد

بر اساس مصوبه جلسه ۸۴۳ مورخ ۱۵ تیر ۱۴۰۰ شورای عالی انقلاب فرهنگی با عنوان «سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)» که در جلسه ۸۶۳ مورخ ۱۷ خرداد ۱۴۰۱ با نام «تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه)» دوباره مصوب و ۲۵ تیر توسط رییس‌جمهوری ابلاغ شد، سازمان سنجش آموزش کشور ملزم است، کنکور ۱۴۰۲ را بر اساس تغییرات لحاظ شده در این ماده واحده اجرا کند.  

طبق اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، کنکور ۱۴۰۲ در دو نوبت اول دی ۱۴۰۱ و دوم تیر ۱۴۰۲ برگزار می‌شود، همچنین آزمون دروس عمومی از این کنکور حذف شده و معدل پایه دوازدهم متوسطه تاثیر قطعی و ۴۰ درصدی در نتیجه آزمون دارد.  

رییس سازمان سنجش از ایرنا بازدید کرد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha