۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84922615
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جوان ۲۹ ساله خراسان‌شمالی نجات‌بخش جان ۶ بیمار شد

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اعضای بدن بیمار ۲۹ ساله اهل شهرستان مانه و سملقان که به علت گازگرفتگی دچار مرگ مغزی شده بود، نجات بخش جان ۶ بیمار نیازمند شد.

دکتر علی عفتی زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مرحوم «علی بادپروا» بر اثر گازگرفتگی در بخش آی سی یو بیمارستان امام حسن(ع) بجنورد بستری شده بود که پس از انجام مراحل تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده وی، جهت اهدای عضو به مشهد منتقل شد.

وی افزود: اعضای این جوان اهل مانه و سملقان شامل قلب، کبد، ۲ کلیه، ۲ قرنیه و پوست اهدا شد.

عفتی زاده ادامه داد: کبد این جوان مانه و سملقان به یک خانم ۴۱ ساله مشهدی، یک کلیه به خانم ۴۳ ساله مشهدی، یک کلیه به آقای ۲۴ ساله اهل مشهد، قلب به فردی ۳۴ ساله اهل مشهد و قرنیه ها و پوست این بیمار گازگرفته جهت ذخیره به بانک نسوج منتقل شد.

اهدای عضو ۹ بیمار در نیمه نخست امسال

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اهدای عضو ۹ بیمار مرگ مغزی در نیمه نخست امسال به ۳۸ بیمار نیازمند دریافت عضو، زندگی دوباره بخشید.

وی افزود: این در حالی است پارسال با توجه به شیوع کرونا تنها پنج مورد اهدای عضو در استان ثبت شده است.

عفتی زاده خاطرنشان کرد: اهداکنندگان عضو در سالجاری پنج آقای بالای ۲۰ سال، سه خانم بالای ۴۰ سال و یک کودک سه ساله بودند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: متقاضیان اهدای عضو می‌توانند برای ثبت اطلاعات خود به سامانه ehdacenter.ir مراجعه کنند.

خراسان شمالی دارای ۱۱ بیمارستان و هزار و ۴۴۴ تخت بیمارستانی است و هم اکنون پنج هزار نفر در حوزه سلامت این استان خدمت رسانی می کنند.

در این استان ۸۶۳ هزار نفری، ۳۵۰ پزشک عمومی و ۲۵۶ پزشک متخصص فعالیت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha