۳۲۷ زوج نابارور در همدان از خدمات بیمه سلامت بهره مند شدند

همدان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: هزینه های درمانی ۳۲۷ زوج نابارور این استان به میزان ۷۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

فریبرز نیاستی روز سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه (۳۰ مهر تا ۶ آبان) با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده است اظهار داشت: برای هر یک از روزهای هفته سلامت یک عنوان در نظر گرفته شده که روز نخست «بیمه سلامت، جوانی جمعیت و حمایت از زوجین نابارور» است.

وی اضافه کرد: به منظور حمایت از زوجین نابارور ۹۰ درصد هزینه درمانی زوجین زیر پوشش بیمه سلامت پرداخت می شود و زوج های نابارور حین مراجعه به مراکز خصوصی یا دولتی طرف قرارداد تنها ۱۰ درصد تعرفه را پرداخت می کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان ادامه داد: همچنین زوجین نابارور پیشتر سالی یک نوبت می توانستند از خدمات درمانی و ناباروری بهره مند شوند که به سه نوبت افزایش یافت و تا سن ۴۹ سالگی می توانند این خدمات بیمه ای را دریافت کنند.

نیاستی با بیان اینکه یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از جمعیت همدان زیر پوشش بیمه سلامت هستند اظهار داشت: آمادگی لازم برای زیر پوشش قرار دادن افرادی بدون هر گونه بیمه وجود دارد و این افراد با مراجعه به سایت www.bimehsalamatiranian.ir یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با بیمه سلامت و ارائه مدارک مورد نیاز زیر پوشش بیمه سلامت قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه چهارمین روز از هفته بیمه سلامت با عنوان «بیمه سلامت، حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج» نامگذاری شده است، گفت: ۱۰۰ درصد هزینه درمان بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام.اس، دیالیز و پیوند کلیه در مجموع به میزان ۲۵ میلیارد تومان سال گذشته و ۱۴ میلیارد تومان هفت ماهه سالجاری پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان اظهار داشت: به منظور حمایت مالی از بیماران صعب العلاج صندوق بیماران خاص در سازمان بیمه سلامت ایران راه اندازی و تشکیل شده که اعتبارات مناسبی به منظور حمایت مالی از این بیماران در نظر گرفته شده است.

نیاستی یادآور شد: پنجمین روز از هفته بیمه سلامت به عنوان «بیمه سلامت، سالمندی، پیشگیری و توانبخشی»، ششمین روز به نام «بیمه سلامت، نظام ارجاع و مراکز طرف قرارداد» و هفتمین روز به عنوان «بیمه سلامت، مشارکت‌های اجتماعی و خیرین سلامت» نامگذاری شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha