فنی و حرفه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی تخصصی برای جذب در پروژه‌های نفت و گاز کرمانشاه آموزش می‌دهد

کرمانشاه- ایرنا- مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کرمانشاه، با اعلام اینکه آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ نفر برای جذب در پروژه‌های نفت و گاز استان در پنج رشته تخصصی در دستور کار این اداره کل است، گفت: دور اول این آموزش‌ها از نیمه دوم آبان ماه سال جاری آغاز می‌شود.

«عزیز نوری» روز پنجشنبه با حضور در دفتر خبرگزاری ایرنا، افزود: آموزش این ۲ هزار و ۵۰۰ نفر طبق تفاهم نامه بین استانداری کرمانشاه با وزارت نفت و سازمان آموزش فنی و حرفه ای مبنی بر تعهد آموزش نیروهای ماهر بومی استان برای جذب در پروژه‌های نفت و گاز استان انجام می شود.

وی یکی از مهمترین ماموریت های اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه را آموزش فنی این ۲ هزار و ۵۰۰ نفر عنوان کرد و بیان داشت: طبق این تفاهم نامه سه جانبه، اولویت بکارگیری نیرو در پروژه های نفت و گاز استان با افراد آموزش دیده فنی و حرفه ای در این دوره ها است.

نوری در ادامه از متقاضیان سنین ۲۰ تا ۴۰ سال استان که دارای تحصیلات دیپلم یا لیسانس هستند خواست برای شرکت در دوره های آموزشی فنی و حرفه ای پروژه‌های نفت و گاز کرمانشاه به سامانه مهارت در شبکه اینترنت به آدرس سامانه ثبت نام متقاضیان آموزش مهارتی (maharat-kr.ir) مراجعه و ثبت نام کنند.

 وی جوشکاری صنعتی، برق صنعتی، ابزار دقیق، نصب ماشین آلات صنعتی و لوله کشی صنعتی را پنج رشته مورد نیاز پروژه های نفت و گاز استان اعلام کرد و گفت: تاکنون ۷۵۰ نفر برای شرکت در دوره های آموزشی پروژه های نفت و گاز ثبت نام کردند و امیدواریم تا پایان سال ۶۰ درصد از این ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کنند.

دورهای آموزشی فنی حرفه ای پروژه های نفت و گاز کرمانشاه از ۱۵ آبان آغاز می‌شود

نوری در بخش دیگر از سخنان خود بیان داشت: مرحله اول آموزش ها از ۱۵ آبان در کارگاه های فنی و حرفه ای شهرهای اسلام آباد غرب، صحنه و کرمانشاه در رشته جوشکاری صنعتی و آموزش رشته برق صنعتی در شهرهای سنقر و روانسر آغاز خواهد شد و میانگین مدت زمان برگزاری این دوره ها چهار ماه است.

فنی و حرفه‌ای ۲ هزار و ۵۰۰ نیروی تخصصی برای جذب در پروژه‌های نفت و گاز کرمانشاه آموزش می‌دهد

وی تاکید کرد طبق تفاهم‌نامه سه جانبه افراد شرکت کننده در دوره های فنی و حرفه ای پروژه های نفت و گاز حتما باید بومی استان باشند و خارج استان به هیچ عنوان کسی پذیرفته نمی شود.

نوری همچنین با اشاره به برگزاری کارگاه فنی حرفه ای در شهرستان های مختلف استان، گفت: این دوره ها در شهرستان هایی که پروژه های نفت و گاز در آنجا اجرا می شود، برگزار می شود و هدف آن نیز استفاده از نیروهای ماهر بومی ساکن در محل راه اندازی های پروژه های نفت و گاز مانند اسلام آبادغرب، سنقر، روانسر و کرمانشاه است.

وی اضافه کرد: تمام جوانان و متقاضیان شرکت در دوره های فنی و حرفه ای پروژه های نفت و گاز که از سراسر استان پذیرفته می شوند، این اداره کل وسایل پذیرایی و اسکان آنها را فراهم می کند و همه آنها در اولویت جذب در این پروژه ها هستند. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه با بیان اینکه اعتبار برگزاری دوره های آموزشی پروژه ها نفت و گاز استان کرمانشاه را وزارت نفت تامین می کند، گفت: برای پذیرش متقاضیان ابتدا از آنها آزمون پذیرش براساس توانمندی‌ها پایه مانند هوش و استعدادهای عملی، نکات بهداشتی، سلامت روان، اخلاق حرفه ای، بومی بودن و علاقه گرفته می شود.

نوری همچنین بیان داشت: با توجه به شرایط جسمی کار در پتروشیمی ها برگزاری این دوره ها مخصوص آقایان است.

وی در پایان اذعان داشت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ۱۴ شهرستان دارای ۲۰ مرکز دولتی فعال است که ۶ مرکز آن در شهر کرمانشاه فعالیت دارد.

نوری همچنین گفت: ۱۱۸ کارگاه آموزشی داریم و تعهد سالیانه ۱۶ هزار نفر دوره ساعت است که امسال تاکنون که ۵۵ درصد آن محقق شده است.

مدیرکل آموزش فنی حرفه ای استان کرمانشاه در پایان همچنین بیان داشت: ۲۲۰ آموزشگاه آزاد نیز در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه وجود دارد که از یکی از مهمترین اهداف این اداره کل راه اندازی مجدد آموزشگاه های راکد و غیر فعال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha