۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84924172
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

مدیرکل دفتر نقشه مرکز آمار ایران: نظام آماری باید مدرن سازی شود

بجنورد-ایرنا- مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران گفت: روش‌های سنتی برای آماربرداری دیگر پاسخگو نیست و نظام آماری باید مدرن سازی شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، بهنام نصوحی دهنوی روز چهارشنبه در آیین بزرگداشت هفته آمار و برنامه ریزی در بجنورد اظهارداشت: آمارگیری ثبتی مبنا، یکی از روش های مدرن و جدید است و در این باره ستاد ملی سرشماری ثبتی تشکیل شده است.

وی افزود: اکنون دستگاه ها، آمار و داده های مختلف در دست دارند که این داده ها در مرکز ملی آمار جمع آوری، پردازش، استخراج و نتایج آن منتشر می‌شود.

نصوحی با بیان اینکه سرشماری نفوس و مسکن هر ۱۰ سال انجام می شود افزود: تلاش داریم تا اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن به شیوه غیر سنتی باشد، از این رو رویکرد ما از اجرای این طرح آزمایشی، ایجاد آمادگی برای سرشماری سال ۱۴۰۵ است.

وی تصریح کرد: دستگاه های مختلف بانک اطلاعاتی از جامعه هدف خود را دارند که برای دستیابی به اطلاعات منسجم نیاز است تا این داده ها به صورت متمرکز تهیه شود.

مدیرکل دفتر نقشه و اطلاعات مکانی مرکز آمار ایران خاطرنشان کرد: پارسال طرح سرشماری آزمایشی ثبتی در پنج استان شامل اصفهان، آذربایجان غربی، خراسان شمالی، خوزستان و همدان اجرا شد. 

توسعه، نیازمند آمار و برنامه ریزی است

استاندار خراسان شمالی هم در این آیین، نظام آمار و برنامه ریزی را لازمه تحقق اهداف توسعه و پیشرفت عنوان کرد و گفت: در هر اقدام نیاز است تا آمار در دست باشد و نداشن آمار سبب بروز مشکلات در رسیدن به هدف خواهد شد.

محمدرضا حسین نژاد خاطر نشان کرد: این همایش فرصتی است تا اهمیت موضوع آمار و برنامه ریزی بازخوانی شود.

در این آیین از ۱۴ نفر از آمارگیران برتر استان تقدیر شد همچنین از ۲ جلد کتاب در حوزه فنی و برنامه ریزی با عنوان "سیمای بتن" و "جایگاه شهرستان های خراسان شمالی" رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha