استاندار زنجان: نیروگاه برق حرارتی زنجان با کار جهادی طی هشت ماه به نتیجه رسید

زنجان - ایرنا - استاندار زنجان گفت: نیروگاه برق حرارتی آریان زنجان به ظرفیت تولید ۳۶۶ مگاوات با کارهای کاملا جهادی طی هشت ماه گذشته به سرانجام رسید و قبل از پیک انرژی امسال وارد مدار شد.

محسن افشارچی روز پنجشنبه در آیین افتتاح رسمی پنج نیروگاه برق حرارتی به ظرفیت ۱۰۲۶مگاوات در زنجان که با حضور رییس جمهور انجام شد، با اشاره به شاخص های توسعه ای و نیاز غرب زنجان به توجه بیشتر و نگاه متفاوت افزود: ایجاد نیروگاه برق در این منطقه یکی از زیرساختهایی محسوب می شود که برای توسعه غرب زنجان فراهم شده است.

وی با تاکید بر لزوم نگاه متفاوت به منطقه غرب زنجان اظهار داشت: ۱۲.۵ درصد مساحت زنجان مربوط به غرب آن است در حالیکه تنها سه درصد جمعیت استان در این منطقه ساکن هستند.

افشارچی یادآورشد: در هر کیلومترمربع  از این استان ۵۰ نفر ساکن هستند اما در منطقه غرب زنجان به طور میانگین در هر کیلومترمربع ۱۰ نفر سکونت دارند.

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: از لحاظ زیرساختی به غیر از نیروگاه، شهرک صنعتی شهید شهریاری نیز به وسعت ۷۰۰ هکتار در غرب زنجان راه اندازی و تاکنون ۴۰۰ هکتار آن واگذار شده است.

وی افزود: ۲ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری برای اشتغال ۲ هزارو ۶۰۰ نفر در این شهرک در دست انجام و ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در آن در حال واگذاری است.

افشارچی با اشاره به اقدامات و کمک های بی سابقه وزارت نیرو در حوزه آب به استان زنجان گفت: امسال ۱۵ تا ۲۰ میلیون مترمکعب پساب برای استفاده صنعت از فاضلاب خواهیم داشت تا مشکلات کم آبی منطقه نیز با دیگر تدابیر لازم، در میان مدت رفع شود.

رییس جمهور در سفر یک روزه به زنجان در آیین افتتاح نیروگاه سیکل ترکیبی آریان(زنجان۲) با ظرفیت تولید ۳۶۶ مگاوات شرکت کرد و به طور همزمان واحد دوم بخار سیکل ترکیبی ارومیه به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان آذربایجان غربی، واحد بخار نیروگاه هریس به ظرفیت ۱۸۰ مگاوات در استان آذربایجان شرقی، واحد دوم بخار نیروگاه سیکل ترکیبی فردوسی به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان خراسان رضوی و واحد سوم بخار نیروگاه جهرم به ظرفیت ۱۶۰ مگاوات در استان فارس نیز با دستور رییس جمهور به مدار تولید برق کشور اضافه شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha