نماینده مجلس خبرگان رهبری: نتیجه هنجارشکنی، ناامنی است

شیراز-ایرنا- نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با محکومیت حمله تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) گفت: اغتشاشگران داخلی باید بدانند که نتیجه‌ هنجارشکنی‌ها چیزی جز ناامنی و ضربه به آیین و ملت به دنبال ندارد. 

آیت‌الله دکتر علی اکبر کلانتری پنجشنبه در گفت‌وگو با ایرنا ضمن تسلیت به مردم ایران به خاطر اقدام تروریستی در شاهچراغ (ع) اظهار کرد: در پی این اغتشاشات و فتنه‌گری‌های داخلی که در روزهای گذشته اتفاق افتاد، دشمنان کشور از جمله داعشی‌ها و گروه‌های تکفیری به این فکر افتادند که از این آب گل‌آلود ماهی بگیرند و به کمک اغتشاشگران و فتنه‌گران بیایند.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: هدف از این حمله این بود که به امنیت، اقتدار و آرامش کشور ضربه بزنند و به جهانیان اعلام کنند که ایران اسلامی در معرض ضعف و سستی است، در صورتی که آنها اشتباه می‌کنند. 
کلانتری اضافه کرد: از این اقدام تروریستی که یک گروه داعش حمله به یک مکان مقدس را انجام داد می‌توان دریافت که مشکل آنها نظام و سیستم نیست، بلکه مشکل آنها با کشور ایران، دین و اعتقادات مردم است.
وی افزود: هدف گروه‌های تکفیری از حمله تروریستی به حرم شاهچراغ (ع) این بود که کشور را مکان ناامن و گرفتار تفرقه جلوه دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اغتشاشگران و افرادی که فریب اغتشاشگران خورده‌اند و علیه نظام تجمع می‌کنند با حمله شب گذشته بیدار شوند و بدانند مسیری که انتخاب کردند مسیر دشمن و بدخواهان ایران و اسلام است و در راهی که پیش گرفته‌اند تجدیدنظر کنند.
وی عنوان داشت: جوانان ایران باید بدانند که نتیجه هنجارشکنی‌ها چیزی جز ناامنی و ضربه به آیین و ملت به دنبال ندارد. 
کلانتری اضافه کرد: جوانان ایرانی باید از اهداف فعالیت‌های گسترده ضد انقلاب و بدخواهان نظام و انقلاب را که با حمایت مستقیم امریکا، اروپا و کشورهای مدعی دموکراسی و حقوق زن انجام می‌شود، آگاه شوند.
عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آمریکا، اروپا و نهادهای بین‌المللی به هیچ وجه دلشان برای مردم و زنان ایرانی نمی‌سوزد، گفت: آنها که در قالب این اغتشاشات به دنبال آزادی زنان ایرانی هستند دروغ می‌گویند؛ چراکه با این اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ(ع) مشخص شد که آنها خودشان به زنان مظلوم و بی‌گناه حمله می‌کنند. اما در نهایت حق آشکار و موجب آگاهی جامعه می‌شود.

غروب روز چهارشنبه (۴ آبان ۱۴۰۱) فردی مسلح با حمله به نمازگزاران در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در شهر شیراز ۱۵ نفر از جمله چند زن و کودک را به شهادت رساند و بنا بر آخرین اعلام مدیرکل پزشکی قانونی استان فارس، 25 نفر را مجروح کرد.

در استان فارس سه روز عزای عمومی اعلام شده است.

بنا بر اعلام مسئولان استان، مراسم تشییع پیکرهای مطهر شهدای این حادثه روز شنبه (۷ آبان ۱۴۰۱) باحضور باشکوه اقشار مختلف مردم در شهر شیراز برگزار و برخی از آن‌ها در حرم مطهر شاهچراغ به خاک سپرده خواهند شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha