۶ آبان ۱۴۰۱، ۰:۰۵
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 84925533
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی وزیران خارجه عربستان و چین درباره روابط سیاسی و اقتصادی

تهران- ایرنا- منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند، وزیران خارجه عربستان سعودی و چین از طریق ویدئو کنفرانس با یکدیگر درباره روابط سیاسی و اقتصادی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری عربستان سعودی (واس)، «فیصل بن فرحان» و «وانگ یی» چهارمین نشست کمیته عالی امور سیاسی و خارجی دو کشور را به صورت ویدئو کنفرانس برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در این گفت وگو روابط قوی دوجانبه و همچنین راه‌های تقویت همکاری‌های عربستان سعودی و چین مورد بررسی قرار گرفت و برنامه کاری و اجرایی کمیته امور سیاسی دو کشور به امضا رسید.

در همین حال شبکه سی ان ان گزارش کرد، «فیصل بن فرحان» از سفر آتی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین به عربستان خبر داد.

وزیر خارجه عربستان همچنین گفته است که در سفر رئیس جمهور چین به این کشور سه نشست بین چین و عربستان، شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی برگزار خواهد شد.

پیش تر وزیر انرژی عربستان سعودی با رئیس اداره ملی انرژی چین از طریق ویدئو کنفرانس درباره ثبات در بازارهای جهانی نفت گفت وگو کرده بود.

دو مقام سعودی و چینی همچنین آمادگی خود را برای همکاری دو کشور در حفظ ثبات بازار جهانی نفت و ادامه ارتباطات موثر و تقویت همکاری برای رویارویی با چالش‌های آینده اعلام کردند.

عربستان سعودی اعلام کرده بود که ریاض با کاهش تولید نفت توسط کشورهای عضو اوپک پلاس موافقت کرده است و این تصمیم را کاملا اقتصادی و در راستای ثبات در بازارهای جهانی اعلام کرده بود.

آمریکا و کشورهای دیگر غربی با انتقاد شدید از تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، آن را یک تصمیم کوته نظرانه دانسته و اقدامی در راستای جانبداری از روسیه قلمداد کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha