۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۹
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84928498
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

پنج هزار و ۷۳۴ نفر از بانوان ورزشکار خراسان‌شمالی بیمه شدند

بجنورد- ایرنا- معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی گفت: پنج هزار و ۷۳۴ نفر از بانوان استان طی یکسال اخیر در رشته های ورزشی گوناگون ساماندهی و بیمه شدند.

محبوبه مرحمتی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تا پیش از این حدود ۲ هزار بانوی ورزشکار ساماندهی و بیمه شده در خراسان شمالی وجود داشت که این رقم اینک به هفت هزار و ۷۳۴ رسیده است.

وی افزود: رشته های تنیس روی میز، شطرنج، هندبال، راگبی، فوتبال، فوتسال، کوراش، آلیش و کوهنوردی از ورزش های پرطرفدار در بین بانوان استان است.

مرحمتی با بیان اینکه در سالجاری ۱۷ بانوی ورزشکار استان به اردوی تیم ملی دعوت شدند، گفت: امسال با تلاش هیات ورزشی خراسان شمالی ۳۱ بانو در مسابقات کشوری به نشان های طلا، نقره و برنز دست یافتند.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی اضافه کرد: در میادین جهانی و آسیایی نیز بانوان استان به نشان نقره در رشته کوارش دست یافتند.

وی افزود: همچنین شاهد درخشش بانوان در رشته کوهنوردی نیز بودیم به گونه ای که فتح قله اورست توسط خانم "افسانه حسامی فر"، فتح قله خان تانگری توسط خانم "ملکان ولی زاده" و فتح قله لنین توسط "نگار یزدانی" حکم کسب نشان طلا جهانی و یا آسیایی را دارد.

تخصیص ۴۰ میلیارد تومان برای ورزش بانوان

مرحمتی با اشاره به تخصیص ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سفر رییس جمهور برای ورزش خراسان شمالی، گفت: از این میزان ۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل مجتمع سالن چند منظوره ورزشی بانوان و چمن های مصنوعی اختصاص یافت.

معاون ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان خراسان شمالی افزود: بی تردید جذب این اعتبار نقش ویژه ای در افزایش انگیزه بانوان استان و افتخار آفرینی آنها در میادین ملی و بین المللی خواهد داشت.

خراسان شمالی با ۲۷ هزار ورزشکار بیمه شده دارای ۴۹ هیات ورزشی فعال است که ۱۹۷ فضای ورزشی برای ورزشکاران در این استان شمال شرق کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha