۹ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۵۰
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 84928552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گندم و جو پاییزه در ۶۸ هزار هکتار از اراضی همدان کشت شد

همدان- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: با توجه به اهداف پیش بینی شده در برنامه کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ میزان ۱۱هزار و ۷۰۰ هکتار گندم و جو آبی و ۵۷ هزار هکتار گندم و دیم کشت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «رحمان ایرانپور» روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه نگرانی برای تامین نهاده ها در شهرستان همدان وجود ندارد افزود: امسال سه هزار تن کود ازته، ۴۵ کود فسفاته و ۴۵ پتاسه توزیع شده است.

وی بیان کرد: پیش بینی می شود در صورت مناسب بودن شرایط اقلیمی و تامین منابع آب، میزان ۵۹ هزار تن محصول از اراضی آبی و ۵۱ هزار تن از اراضی دیم برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان یادآور شد: تامین نهاده های کشاورزی، تامین انواع کود شیمیایی، برگزاری کارگاه های آموزشی برای انتقال دانش و فناوری به کشاورزان تهیه و ارسال دستورالعمل های تغذیه و ادوات کشاورزی از برنامه ها و اقدامات جهاد کشاورزی در این زمینه است.

استان همدان دارای ۶۹۲ هزار هکتار زمین زراعی(آبی و دیم) و ۱۱۷ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی است که بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، ارزش ریالی تولیدات کشاورزی استان معادل ۶۶ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha