۱۱ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۱۵
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84930811
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رونق گردشگری کردستان نیازمند حمایت سیستم بانکی است

سنندج- ایرنا- معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان با بیان اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری در روستاها، ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی را به‌دنبال دارد، گفت: رونق گردشگری استان نیازمند حمایت سیستم بانکی است.

به گزارش ایرنا، آرمان وطن دوست روز چهارشنبه در نشست بررسی موانع و مشکلات طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری استان کردستان در سنندج اظهار داشت: سال گذشته حرکت خوبی در زمینه ارائه تسهیلات برای توسعه گردشگری روستایی انجام گرفت و بیش از ۱۵ میلیارد و ۸۲۰ میلیون تومان تسهیلات توسط بانک‌های عامل از محل منابع مختلف به جامعه هدف پرداخت شد.

وی با بیان اینکه در نشست های قبلی، مشکلات بانکی ۱۲ طرح سرمایه‌گذاری گردشگری روستایی مورد بررسی قرار گرفته است، افزود: بهره‌برداری از این طرح‌ها نیازمند مشارکت همه‌جانبه بانک‌های عامل و تامین تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران این حوزه است.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی کردستان، یکی از مهم‌ترین سیاست‌های این اداره‌کل را تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ورود به حوزه گردشگری اعلام کرد و گفت: تلاش ما رفع محرومیت و کمک به توسعه اشتغال پایدار روستایی و مناطق کمتر توسعه یافته استان است.

وی با قدردانی از تلاش‌های مسوولان بانک‌های عامل در حمایت از طرح‌های گردشگری استان، ابراز امیدواری کرد با حمایت از طرح‌های اشتغال‌زا در مناطق کمتر توسعه یافته و توسعه زیرساخت‌های مناسب گردشگری، زمینه ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی جوامع محلی در استان بیش از پیش فراهم شود.

در مجموع ۲ هزار اثر شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی در استان شناسایی شده که از این تعداد ۹۳۰ اثر آن به ثبت ملی رسیده است.

پارک آبیدر و موزه خانه کُرد سنندج، دریاچه زریبار مریوان، منطقه هورامان، غار کرفتو دیواندره، روستای پالنگان کامیاران، بازار شهرهای سنندج، بانه و مریوان و قرآن تاریخی نگل هرساله بیشترین آمار بازدید گردشگران را به خود اختصاص داده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha