تشکیل کمیته‌های گفتمانی ‌در دانشکده فنی مشهد راهبرد تامین محیط امن آموزشی است

مشهد- ایرنا- رییس دانشکده فنی و حرفه ای شهید منتظری مشهد گفت: راهبرد عملیاتی این دانشگاه برای حمایت از تامین محیط امن در راستای اهداف آموزشی، تشکیل کمیته های گفتمانی ‌متشکل از استادان و دانشجویان است.

دکتر سیدمولا خاتمی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این کمیته‌های گفتمانی ‌متشکل از دیدگاه‌های گوناگون برای تبادل نظر و بررسی موارد مطرح شده از سوی دانشجویان و استادان است که دغدغه‌های طرفین را به دور از قضاوت، سرزنش و واکنش‌های هیجانی، با عطوفت و عقلانیت برطرف کند.

وی ادامه داد: مدیریت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با ‌تمرکز بر روی مسایل اصلی مطروحه دانشجویان با تشکیل هسته‌های اصلی هم اندیشی استادان در دانشکده‌ها و بحث درباره مسایل روز جامعه،‌ بر رفع مشکلات و مسائل تاکید دارد.

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد با بیان این که در کنار درس، بحث، تحصیل و دانشگاه، دوران دانشجویی فرصت بی‌نظیری برای تقویت مهارت‌های فردی و تمرین زندگی اجتماعی است و مجموعه این دانشگاه با کمک دانشگاهیان فرهیخته،فعالان دانشجویی و صاحبنظران عرصه فرهنگ تلاش می‌کند تجربه شیرینی را از دوران دانشجویی برای دانشجویان عزیز رقم بزند.

خاتمی افزود: وجود تشکلهای سیاسی و فرهنگی در میان دانشجویان یکی از علل پایداری و تأثیرگذاری حرکتهای دانشجویی و تعمیق تجربه‌های سیاسی دانشجویان است.

وی تاکید کرد: دفاع ما حمایت از برخی مشکلات موجود نیست و ما نیز باید برای رفع این مشکلات بکوشیم، دفاع ما از جمهوری اسلامی ایران و میهن است.

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد با اشاره به این که بیان عقاید و مطالبه گری در چارچوب قانون از حقوق و تکالیف دانشجویان است گفت: بیان صحیح این مطالبات منجر به اصلاح و رشد و تعالی دانشگاه و کشور خواهد شد و نشانه پویایی و حیات دانشگاه است.

خاتمی افزود: عدم رعایت قانون، بی احترامی به دیگران، ممانعت از تشکیل کلاسها با توسل به زور و بی احترامی به استادان به هیچ وجه در شان دانشجو و محیط علمی نیست.

وی اضافه کرد: شرکت در هرگونه تجمع بدون مجوز، خلاف مقررات دانشگاه است و پیگرد قانونی خواهد داشت بنابر این به منظور حفظ امنیت تا اطمینان از صدور مجوز قانونی هر تجمعی، نباید در آن شرکت کرد.

رییس دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید منتظری مشهد گفت: تمامی کلاس‌های دانشجویان در تمام دانشکده های فنی و حرفه ای استان خراسان رضوی دایر است و برابر آیین نامه آموزشی دانشگاه، چنانچه دانشجویی سه جلسه از ۱۶ جلسه ترم تحصیلی را غیبت غیر موجه داشته باشد، حذف درس می شود و مشکلات آینده آن به عهده خود دانشجو خواهد بود.

خاتمی افزود: امید داریم با کنشگری مدنی ، گفت و گوی مسالمت آمیز ، کار تشکیلاتی را به همراه دانشجویان تجربه کنیم و آینده بهتری را رقم بزنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha