گسترش چرخه فناوری در هرمزگان با تاسیس مراکز نوآوری محقق می‌شود

بندرعباس - ایرنا - رییس پارک علم و فناوری هرمزگان گفت:‌ برای توسعه و گسترش چرخه فناوری در گوشه گوشه این استان صدای پارک را با تاسیس مراکز نوآری به گستره استان می‌رسانیم.

علیرضا نصیری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مرکز نوآوری کوچکی در ساختمان پارک علم و فناوری هرمزگان در بندرعباس درحال فعالیت است که تلاش داریم تعداد آن‌ها را در گستره استان افزایش دهیم.

وی ادامه داد:‌ یعنی مراکز نوآوری متعددی در همه شهرستان‌های هرمزگان دایر کنیم که افراد و دانش آموزان و خانواده‌هایشان بتوانند از آن‌ها استفاده کنند و یکی از همین مراکز مدتی پیش با کمک شهرداری بندر خمیر در این شهر دایر شد.

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان اضافه کرد: البته همراهی اداره‌های دولتی مستقر در شهرستان‌ها برای این کار ضروری است و می‌تواند فرآیند ایجاد و راه‌اندازی مراکز نوآوری را سرعت ببخشد و هر چه تعداد مراکز نوآوری در سطح استان افزایش یابد صدای پارک علم و فناوری رساتر شده و افراد و گروه‌های بیشتری با این فعالیت‌ها آشنا شده و می‌توانند از آنها استفاده کنند.

احداث خانه‌های خلاق به کمک شهرداری بندرعباس نیاز دارد

رییس پارک علم و فناوری هرمزگان بیان کرد: ایجاد و راه‌اندازی خانه‌های خلاق هم جزو برنامه هایی است در سطح استان دنبال می‌شود و اکنون با شهرداری بندرعباس برای در اختیار گرفتن فضاهای فیزیکی درحال رایزنی هستیم.

نصیری یادآور شد: چند سال قبل شهرداری بندرعباس طرحی با عنوان شهر خلاق آغاز کرد و فضاهایی برای این منظور آماده شد، این فضاها را می‌توان در راستای فعالیت پارک علم و فناوری هم استفاده و تبدیل به مراکز نوآوری و خلاق کرد.

وی افزود: چنانچه شهرداری در این زمینه‌ها همکاری کند کمک بسیاری به پارک علم و فناوری هرمزگان می‌شود و از سویی در راستای طرح شهر خلاق هم است.

نصیری تاکید کرد: البته درحال تلاش برای در اختیار گرفتن فضاهای خالی سایر ارگان‌ها و نهادها هم برای این منظور هستیم که یکی از آنها ساختمان قدیمی استانداری هرمزگان است.

وی گفت:‌ چنانچه بتوان این مجموعه که اکنون در عمل بدون استفاده است را در اختیار گرفت می‌توان آن منطقه را به منطقه نوآور شهر بندرعباس تبدیل کرد، از سویی هم این ساختمان نیاز به استحکام بنا دارد که هزینه زیادی را می‌طلبد.

وی اضافه کرد: بهتر است ساختمان جدیدی به جای ساختمان کنونی استانداری هرمزگان احداث شود و برای احداث ساختمان‌های جدید و در اختیار گذاشتن آن‌ها به شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان طرح و برنامه داریم.