۱۴ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 3107
کد خبر: 84931630
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲۰ میلیارد ریال برای تامین تجهیزات ورزشی مدارس خراسان شمالی اختصاص یافت

بجنورد- ایرنا- معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۲۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات ورزشی در سال تحصیلی جاری به مدارس استان اختصاص یافت.

علی مختارنژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: تجهیزات ورزشی شامل توپ رشته‌های ورزشی، طناب، شطرنج، میز تنیس روی میز و تور دروازه است که بیشتر در مدارس مناطق محروم، روستایی و حاشیه نشین توزیع می شود.

وی تصریح کرد: همچنین ۷۰۰ دست لباس ورزشی هر کدام به طور میانگین ۸۰۰ هزار تومان خریداری و تحویل خواهد شد.

معاون تربیت‌بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه در همه شهرستان‌های استان این وسایل ورزشی به تناسب داشتن امکانات توزیع می‌شود، افزود: مهمترین مساله برای تحصیل بهتر دانش آموزان داشتن شور و نشاط است که باید شرایط فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار برای تمامی نیازهای ورزشی دانش آموزان کافی نبوده و حمایت نیکوکاران را در این راستا می طلبد.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی در ادامه عنوان کرد: فضای ورزشی مدارس استان ۴۴ سانتیمتر مربع است که با تجهیز هفت کلاس درس تربیت بدنی تا پایان سال جاری به ۴۹ سانتیمتر مربع افزایش می یابد.

وی مجموع فضاهای ورزشی مدارس خراسان شمالی را یکهزار و ۴۳۶ مترمربع عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال ۸۰۰ متر مربع نیز به این میزان اضافه می‌شود.

مختارنژاد ادامه داد: بیشترین فضای اختصاص یافته ویژه دانش آموزان مدارس ابتدایی دخترانه است.

۱۸۹ هزار و ۸۳۶ دانش آموز خراسان شمالی در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه استان زیر نظر ۱۹ هزار نفر معلم تحصیل می کنند که از این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز در مقطع ابتدایی و مابقی متوسطه است.

 در مجموع ۴۸ درصد دانش آموزان استان را دختران تشکیل می دهند و ۳۶ درصد دانش آموزان در مناطق روستایی مشغول به تحصیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha