۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱:۱۱
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 84932032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چاووش اوغلو: سوئد و فنلاند هنوز به اندازه کافی تحت توافق ناتو عمل نکرده اند

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه ترکیه گفت که سوئد و فنلاند هنوز به تمام تعهدات خود بر اساس توافقنامه ای که برای پیوستن به ناتو به توافق رسیده اند، عمل نکرده اند و آنها همچنان باید گام های مشخصی بردارند.

به گزارش ایرنا از رویترز، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در کنفرانس خبری استانبول گفت: ترکیه شاهد آن است که دولت جدید سوئد در زمان نخست وزیری اولف کریسترسون رویکردی قاطع برای انجام تعهدات در پیش گرفته است.

وی در ادامه افزود: آنکارا مایل است شاهد گام های ملموس فنلاند و سوئد در مبارزه با تروریسم باشد زیرا یکی از اولویت های اصلی ناتو مبارزه با تروریسم است، در مادرید در نتیجه گیری ها بسیار واضح بود و ما دوست داریم گام های مشخصی را ببینیم.

در اواسط ماه مه، سه ماه پس از آغاز بحران اوکراین، فنلاند و سوئد درخواست عضویت خود در ناتو را ارائه کردند و دهه‌ها بی‌طرفی را کنار گذاشتند و به تغییر وضعیت امنیتی در اروپا اشاره کردند.

ترکیه در ابتدا با استناد به حمایت هلسینکی و استکهلم از سازمان هایی که آنکارا آنها را تروریستی می داند، به ویژه حزب کارگران کردستان، درخواست های آنها را مسدود کرد.

اما در ۲۸ ژوئن، ترکیه، سوئد و فنلاند یک یادداشت امنیتی امضا کردند که روند الحاق دو کشور شمال اروپا به اتحاد ناتو را باز کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha