۱۳ آبان ۱۴۰۱، ۱۱:۲۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84932183
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حضور ماندگار دانش‌آموزان خراسان‌جنوبی در راهپیمایی ۱۳ آبان

بیرجند - ایرنا - دانش‌آموزان خراسان جنوبی به‌ویژه در مرکز استان همگام با سایر قشرهای مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان امسال به‌طور گسترده حضور یافتند و صحنه‌های ماندگاری را در روزی که به نام آنان است، ثبت کردند.

به گزارش خبرنگاران ایرنا با وجود اینکه امسال ۱۳ آبان مصادف با روز جمعه و دیروز هم مدارس تعطیل بود اما دانش‌آموزان دختر و پسر شهرهای مختلف خراسان جنوبی از جمله بیرجند دست در دست هم یا همراه والدین خود در کنار سایر اقشار جامعه به خیابان‌ها آمدند و روز دانش‌آموز و روز ملی مبارزه با استکبار جهانی را گرامی داشتند.

مشاهدات میدانی حاکی است دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در راهپیمایی امروز حضوری پررنگ دارند و نشان دادند که راه شهدای دانش‌آموز را ادامه می‌دهند.

برخی کودکان و نوجوانان با پوشیدن لباس نیروهای انتظامی و نظامی در مراسم ۱۳ آبان امسال شرکت کردند و اهتزاز پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران توسط دانش‌آموزان و دانشجویان از نکات برجسته این مراسم است.

امروز دهه هشتادی‌ها و دهه نودی‌ها نیز آمدند تا همراه بزرگترها بگویند کشور و نظام خود را دوست دارند و خواهان امنیت و آرامش هستند؛ این پیام از گفته‌های برخی آنان نیز دریافت می‌شد که به زبان کودکی و نوجوانی از آشوبگران و اغتشاشگران ابراز انزجار کردند. 

دانش‌آموزان با در دست داشتن تصاویر مقام معظم رهبری، سردار سلیمانی، سه شهید دانش‌آموز واقعه تروریستی شیراز و پلاکاردهایی با شعارهای انقلابی و ضد استکباری در راهپیمایی حضور یافتند و ۱۳ آبان باشکوه دیگری را رقم زدند.

در طول مسیر یکی از نوجوانان میکروفون را به دست گرفت و با سر دادن شعارهای راهپیمایی با مردم و جمعیت همراهی می‌کرد.

ایستگاه نقاشی نیز برای کودکان توسط دانشگاه فرهنگیان بیرجند دایر شد که مورد استقبال قرار گرفت.

قرائت صفحه‌ای از قرآن کریم هدیه به روح شهدای اقدام تروریستی در حرم شاهچراغ به‌ویژه دانش‌آموزان شهید، نمایشگاه پوستر و محلی به منظور روشن کردن شمع برای شهدای دانش‌آموز در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان به چشم خورد.

راهپیمایان امروز شعارهای مرگ بر نفوذی، مرگ بر آشوب‌گر، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل، خامنه‌ای کوثر است دشمن او ابتر است، خونی‌ که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست، این همه لشکر آمده به عشق رهبر آمده را سر دادند.

چند دانش‌آموز دختر مدرسه سردار سلیمانی مهرشهر بیرجند که در قالب گروهی دوستانه به راهپیمایی آمدند، پوستری از شهدای دانش‌آموز در واقعه تروریستی شاهچراغ شیراز را در دست داشتند.

برنامه‌های فرهنگی و هنری در ضلع شرقی میدان ابوذر و مسیر راهپیمایی برگزار شد که دانش‌آموزان در اجرای این برنامه‌ها نیز حضور پررنگی داشتند و از جمله گروه سرود دانش‌آموزی در جمع مردم سرود "سلام فرمانده" را اجرا کرد.

هنگامی که مردم در میدان قدس بیرجند اجتماع کردند با همخوانی دانش‌آموزان سرود مرگ بر آمریکا پخش شد و جمعی از دانش‌آموزان سرود خط پایان را اجرا کردند.

یوم الله ۱۳ آبان یادآور سه رویداد مهم تاریخی (تبعید حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۴۳، حمله دژخیمان رژیم پهلوی به دانش‌آموزان مظلوم در سال ١٣۵٧ همچنین خروش انقلابی دانشجویان پیرو خط امام و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در بهمن ماه ١٣۵٨) نقطه عطف بزرگی در تاریخ پرافتخار مبارزات ملت ایران به شمار می‌رود که در تقویم رسمی کشور روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش‌آموز نام دارد.

راهپیمایی ۱۳ آبان امروز - جمعه - همزمان با سراسر کشور در بیش از ۳۰ نقطه استان خراسان جنوبی با شعار محوری «۱۳ آبان، حماسه ایستادگی، مقاومت و استکبارستیزی» برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha