چهار میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی در مدارس آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی توزیع شد

اراک - ایرنا - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: چهار میلیارد ریال تجهیزات توانبخشی امسال در بین هشت مدرسه آموزش و پرورش استثنایی این استان توزیع شد.

«امیر خسرونیا» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این تجهیزات با اولویت مدارس آموزش و پرورش استثنایی دارای نیروی توانبخشی توزیع شده‌ است.

وی ادامه داد: با توجه به  افزایش ارایه خدمات توانبخشی در سال جاری، ارایه این خدمات از طریق مرکز مشاوره و توانبخشی فانوس با قیمت تعرفه دولتی به دانش آموزان ارایه می شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: ارایه خدمات توانبخشی از جمله گفتار درمانی، کار درمانی، شنوایی سنجی و خدمات مشاوره ای در این مرکز برای دانش آموزان دارای معلولیت با تخفیف ۵۰ درصد و به دانش آموزان نیازمند استثنایی به صورت رایگان انجام می شود.

خسرونیا گفت: بر اساس مصوبه شورای معاونان اداره کل آموزش و پرورش استان مرکزی برای نخستین بار در کشور ارایه خدمات در مراکز مشکلات ویژه یادگیری دولتی در این استان به صورت رایگان به دانش آموزان ارایه می شود.

وی از اختصاص چهار میلیارد ریال منابع مالی برای هزینه رفت و آمد دانش آموزان به آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی در سال جاری خبرداد و افزود: این منابع مالی بین ۲۸ آموزشگاه آموزش و پرورش استثنایی این استان توزیع شده‌ است.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی با یادآوری وجود ۲ میلیارد ریال منابع مالی از محل اعتبارات سال گذشته برای رفت و آمد دانش آموزان استثنایی در حساب آموزشگاه‌های استثنایی استان خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش قیمت‌ها این منابع مالی جوابگوی هزینه‌ها نیست و با توجه به مذاکراتی که با شورای اسلامی شهر اراک و استانداری استان مرکزی انجام شده نیاز است با کمک شهرداری اراک همانند سایر استان‌ها مشکل رفت و آمد این دانش آموزان برطرف شود.

۲۲۷ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۲۶۹ مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha