سرمایه گذاری خارجی مصوب استان تهران تا پایان شهریور به هفت میلیارد دلار می رسد

تهران- ایرنا- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران گفت: کل سرمایه گذاری خارجی مصوب این استان تا پایان شهریور سال جاری به بیش از هفت میلیارد دلار می رسد که مربوط به بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، معدن، انرژی، ساختمان، حمل و نقل و خدمات انجام می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان تهران، داود طبرسا روز شنبه در نشست راهبردی مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران با ارایه گزارش آخرین وضعیت سرمایه گذاری خارجی در این استان، افزود: این استان با ۲۷۱ طرح و سهم ۱۳ درصدی، رتبه دوم از نظر تعداد طرح های سرمایه گذاری خارجی مصوب استان کل کشور تا پایان خرداد را دارد.

وی در ادامه این نشست، نیز ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت سرمایه گذاری خارجی در استان، به تشریح آمار طرح های سرمایه گذاری خارجی مصوب استان و وضعیت طرح های استفاده کننده از تسهیلات مالی خارجی در استان تهران پرداخت.  

سال آینده تهران میزبان اجلاس شانگهای است

 کل سرمایه گذاری خارجی مصوب استان تهران تا پایان شهریور به هفت میلیارد دلار می رسد

علی مهری سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت های استان تهران در جلب و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی اظهار داشت: اولویت ما در حال حاضر سرمایه گذاران داخلی است ضمن اینکه از سرمایه گذاری خارجی نیز نباید غافل باشیم.

وی با بیان اینکه سال آینده تهران میزبان اجلاس شانگهای است اظهارداشت: با کمک همه دستگاه های اجرایی استان باید فهرست جامعی از پروژه های قابل سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تهیه و در اجلاس مذکور ارایه کنیم.

مهری همچنین بر لزوم هماهنگی بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با مرکز خدمات سرمایه گذاری استان جهت اعلام اعزام هیات ها و ورود آنها به کشور به این مرکز تاکید کرد و گفت: مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران نیز باید آمادگی لازم جهت ارایه بسته های سرمایه گذاری متناسب به هیات ها را داشته باشد.

گزارش آخرین وضعیت و میزان پیشرفت ژئوپورتال اطلس سرمایه‌گذاری استان تهران

در ادامه این نشست گزارشی از آخرین وضعیت و میزان پیشرفت ژئوپورتال اطلس سرمایه‌گذاری استان تهران و اقدامات انجام شده در خصوص طراحی و پیـاده ­سازی آن بعنوان نقشه راه تامین مالی خارجی ارایه شد.

همچنین وضعیت فرصت‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاری شناسایی و ارائه شده از سوی دستگاه‌های اجرایی استان تهران تشریح و دستگاههای اجرایی استان پیشنهادات و نظرات خود را مطرح کردند.

در پایان، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری تهران و مدیران دستگاههای اجرایی استان از مرکز خدمات سرمایه گذاری استان تهران بازدید کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha