۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۱۲:۳۴
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 84934171
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۶۰ میلیارد تومان برای احداث مخازن آب البرز اختصاص یافت

کرج - ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز اعلام کرد: ۱۶۰ میلیارد تومان با هدف شتاب در ساخت مخازن جدید و تامین آب شرب مناطق کم آب این استان اختصاص یافت.

ذوالفقار مهدی زاده روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : با اختصاص این اعتبار احداث ۵۲ هزار مترمکعب مخزن در دست ساخت استان البرز شتاب گرفت .

وی بیان داشت : استان البرز در زمان حاضر ۲۰۰ هزار مترمکعب مخزن ذخیره آب کم دارد که امسال ۵۲ هزار متر مکعب آن در دست ساخت قرار گرفته است .

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز با اشاره به اجرایی شدن برنامه پرشتاب برای تامین آب آشامیدنی استان گفت : اجرای  این برنامه سالانه حدود ۱۵ درصد از حجم کمبود مخازن ذخیره آب را جبران خواهد کرد.

مهدی زاده افزود: سالانه جمعیتی حدود ۱۰۰ هزار نفر  به جمعیت استان البرز اضافه می شود که این موضوع آبرسانی به شهروندان را بخصوص درفصل گرم سال با دشواری مواجه می کند.

۱۶۰ میلیارد تومان برای احداث مخازن آب البرز اختصاص یافت

وی با اشاره به اینکه  هم اکنون برای جمعیت بیش از سه میلیون نفری البرز افزون بر ۵۰۰ هزار متر مکعب ظرفیت مخازن ذخیره آب وجود دارد  اظهار داشت : این میزان باید به ۷۰۰ هزار متر مکعب افزایش  یابد.

مدیرعامل شرکت آبفای البرز ادامه داد: : نهضت ساخت مخازن جدید در این استان از اوایل سال گذشته  شروع شد و در همین  سال،  افزون ۲۲ هزار متر مکعب مخزن جدید وارد مدارشده و در سال ۱۴۰۱ هم بیش از ۵۲ هزار متر مکعب در حال احداث است.

 مهدی زاده تاکید کرد: برنامه این شرکت برای سال ۱۴۰۲ ، بهره برداری از ۶۰ هزار متر مکعب مخزن جدید است که با ادامه این روند، پیش بینی می شود طی حداکثر پنج  سال آتی کمبود مخازن استان مرتفع شود.

وی خاطرنشان ساخت: با بهره برداری از مخازن جدید، تاب آوری تاسیسات آبرسانی بیشتر شده و در زمان اوج مصرف (فصل گرم) افت فشار و تنش آبی درتاسیسات توزیع آب مرتفع خواهد شد.

شرکت آبفای البرز حدود یک میلیون ۳۰۰ هزار مشترک دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha