۱۶۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های آب روستاهای گچساران اختصاص یافت

گچساران - ایرنا- رییس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت:امسال ۱۶۰میلیارد ریال اعتبار برای اصلاح و توسعه زیرساخت های آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان اختصاص یافت.

محمود زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۴۰ درصد از شبکه های داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی مناطق روستایی این شهرستان فرسوده است و بیشتر قطعی های آب در روستاها به دلیل فرسودگی خطوط رخ می دهد.

وی بیان کرد: ۴۴۳ کیلومتر شبکه داخلی و خطوط انتقال آب آشامیدنی در مناطق روستایی این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۲۵۳ کیلومتر شبکه توزیع است.

زارعی اظهار داشت: برای تعمیر هر کیلومتر از شبکه توزیع آب آشامیدنی روستایی این شهرستان بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی ادامه داد: آبرسانی به روستاهای گناوه، انبارگاه، خربل، آبریگون، مظفرآباد لیشترو هفت چشمه،آب توت به انجیرسیاه، سربیشه و دیل امسال در دستور کار این اداره است.

زارعی تامین آب مجتمع شامبراکان، سید جمال نازمکان ،مجتمع آبرسانی روستای اسلام آباد لیشتر، آب انجیر علیا و سفلی لیشتر و تامین آب تعدادی از روستاها از سد کوثر را از طرح های در دست اجرا در روستاهای این شهرستان اعلام کرد.

۱۶۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت های آب روستاهای گچساران اختصاص یافت

وی با بیان اینکه عمر مفید خطوط انتقال آب برخی از مناطق این شهرستان پایان یافته افزود: این خطوط علاوه بر هدر رفتن مقدار زیادی آب، در مواردی موجب آلودگی آب آشامیدنی  روستاهای این شهرستان نیز می شود.

زارعی اظهار داشت: هم اکنون ۶۲ روستا با بیش از هشت هزارو ۹۰۰ مشترک زیر پوشش شبکه آب آشامیدنی قرار دارد.

وی تصریح کرد: زیرساخت های آب آشامیدنی  و مشکلات قطعی آب آشامیدنی ۳۰ روستای این شهرستان در چند ماه گذشته برطرف شد.

رئیس اداره آب و فاضلاب گچساران گفت: همچنین با برنامه ریزی های صورت گرفته  آب روستاهای  جهاد آباد، ناصر آباد و شهرک مهاجرین و بخشی از شهرک امامزاده جعفر تقویت و نسبت به گذشته از وضعیت مطلوب تری برخوردار شد.

وی عنوان کرد: کیفیت آب آشامیدنی تمام روستاهای زیر پوشش این شهرستان، ماهیانه در آزمایش های گوناگون میکروب شناسی کنترل می شود.

زارعی  افزود: هم اکنون آب آشامیدنی روستاهای این شهرستان  از ۲۴ ایستگاه شبکه آبرسانی، سد کوثر و تعدادی چاه عمیق و نیمه عمیق تامین می شود.

وی  افزود: اصلاح و بهسازی شبکه های فرسوده آب آشامیدنی روستاهای گچساران به منظور جلوگیری از شکستگی های متعدد، کاهش هدر روی آب، شناسایی و حذف انشعاب های غیرمجاز و تثبیت فشار شبکه آب آشامیدنی انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha