ترافیک میدان سپاه کرمانشاه، مشکلی به قدمت تاریخ

کرمانشاه - ایرنا - معضل ناگشودنی و گره ترافیک میدان سپاه (نفت) شهر کرمانشاه این روزها در حالی افزایش یافته و موجبات نارضایتی شدید شهروندان را بوجود آورده است که مدیریت شهری چشم و گوش خود را بر این معضل همچنان بسته است!

به گزارش ایرنا، این‌روزها وضعیت ترافیک در میدان اصلی و پررفت و آمد سپاه در کرمانشاه به‌عنوان مرکز استان برای شهروندان به حدی آزاردهنده شده است که اگر در هر ساعت از روز به ویژه ساعات پررفت و آمد سری به این منطقه بزنید صف کیلومتری خودروهایی را می‌بینید که مستاصل از حضور خود در این خیابان در حال حرکت لاک پشتی هستند.

عملیات عمرانی در این میدان اصلی که با کشیدن دیواره های فلزی از مدت های مدیدی ( یک دهه ) آغاز شده است و همچنان ادامه دارد به یکی از پرترافیک ترین نقاط این شهر مبدل شده است به طوری که عبور از این میدان نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه از وقت شما را خواهد گرفت. 

هرچند عملیات عمرانی در دیگر شهرهای کشور به ویژه در مناطق پرازدحام شهری از جمله احداث روگذر و زیرگذرها بالطبع با پاره ای مشکلات از جمله کند شدن عبور و مرور خودروها مواجه می شود اما پس از گذشت مدتی به اتمام رسیده و در نهایت باعث تسهیل رفت و آمد در آن منطقه می شود.  

ترافیک میدان سپاه کرمانشاه، مشکلی به قدمت تاریخ

اما آنچه در این مکان در طی یک دهه در حال جریان است نه تنها نمی خواهد به اتمام برسد بلکه هر روز شاهد عملیات جدیدی نیز در آن هستیم که علاوه بر اینکه بسیار کند و لاک پشتی در حال اجراست بلکه ترافیک را نیز در این مکان افزایش داده است.

اخیرا اجرای پروژه پل روگذر در این منطقه مشکل عبور و مرور خودروها را با تنگ کردن بخشی از بلوار شهید بهشتی به شدت افزایش داده و موجبات گلایه شهروندان و به ویژه رانندگان وسایل نقلیه عمومی شده است.

با توجه به سنگینی تردد در این میدان که به دلیل انجام عملیات عمرانی نصب پل روگذر و اصلاح هندسی در طی ۲ هفته گذشته به وجود آمده است مسیرهای ورودی به میدان سپاه از سمت بلوار زن و بلوار جام جم نیز مسدود شده است تا بلکه بار ترافیکی این محل کاهش یابد در حالیکه بار ترافیکی این منطقه به ویژه در زمان های پیک بار همچنان شدید و آزاردهنده است.

نبود فرصت‌شناسی و مطالعه دقیق درباره پروژه‌های شهری شاید یکی از اصلی‌ترین مشکلات این حوزه در شهر کرمانشاه است مشکلی که سال های سال است مردم این شهر را رنج می دهد و جالب آنکه کسی از مدیران شهری نیز جوابگوی آن نیست.

ترافیک میدان سپاه کرمانشاه، مشکلی به قدمت تاریخ

مدیریت شهری کرمانشاه بدون توجه به اینکه بستن یک معبر و هدایت خودروهای داخل شهر به معبر دیگر موجب حل ترافیک نخواهد شد و تنها مشکل را از مکانی به مکان دیگر انتقال می دهد اقدام به ایجاد موانع مختلف و تغییر مسیر رفت و آمد خودروها کرده است،تا اینجای کار مشکلی نیست ولی این سووال پیش می آید که این عملیات عمرانی چرا این چنین به کندی در حال اجراست؟ عملیات مشابه در حالی که در دیگر کلانشهرها حداکثر طی چند ماه آغاز و به پایان می رسد چرا در شهر کرمانشاه به چند سال می کشد!

این درحالی است که «بهمن امیری مقدم»، استاندار کرمانشاه نیز در آخرین جلسه شورای ترافیک استان وضعیت ترافیکی کلانشهر کرمانشاه را نامناسب عنوان کرده و از شهرداری خواست تا با همکاری پلیس راهور یک برنامه مدون برای بهبود این وضعیت ارائه دهند.

مسوولان شهری با تسریع در عملیات اجرایی و حسن اجرای پروژه و رعایت نکات فنی، باید تلاش نمایند که هم به رفاه مردم کمک کنند و هم برای وقت آنها ارزش قایل شوند، بدون شک اجرای طرح های عمران شهری با این شرایط نه تنها رضایت مردم را در پی ندارد بلکه موجب ناراحتی و نارضایتی آنها می شود. 

ترافیک میدان سپاه کرمانشاه، مشکلی به قدمت تاریخ

شهر کرمانشاه که عنوان «کلانشهر» را نیز یدک می کشد با وجود دارا بودن ظرفیت های مناسب گردشگری و جاذبه های کم نظیر تاریخی و طبیعی، با انبوهی از طرح های عمران شهری مواجه بوده که در سایه بی‌توجهی مسوولان شهری و به رغم گذشت چندین سال از آغاز این طرح ها، هنوز به سرانجام نرسیده است.

متاسفانه طرح های عمرانی در بخش توسعه شهری در قالب برنامه ریزی های کلان و جامع، به عنوان یکی از زیرساخت های اساسی در ایجاد توازن برای رشد فرهنگی و اجتماعی شهر، آنگونه که در شان این کلانشهر باشد مورد توجه مسوولان شهری قرار نگرفته است که این امر موجب عقب ماندگی شهر از دیگر مراکز استان های منطقه شده است.

به اعتقاد اغلب کارشناسان حوزه شهری، شعارزدگی، عدم برنامه ریزی های اصولی در قالب طرح های جامع و نیز تبلیغاتی بودن برخی طرح های عمران شهری از مهمترین دلایل طولانی شدن طرح ها و راکد ماندن آنها در شهر کرمانشاه است.

شهر کرمانشاه یک میلیون نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان را در خود جای داده است؛ این شهر در ۲۱ بهمن به طور رسمی به عنوان نهمین کلانشهر کشور معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha