۱۷ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84936531
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طائب: نقشه آمریکا بی‌ثباتی در منطقه و ایران است  

تهران - ایرنا - مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکا به دنبال کدخدایی در دهکده ارتباطات است، اما با چالش‌هایی مانند چین، روسیه و ایران مواجه است، بنابراین چالش اوکراین را برای روسیه، تایوان را برای چین و بی‌ثباتی را برای منطقه و ایران در نظر گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین حسین طائب عصر سه شنبه در گردهمایی بانوان فرهیخته البرز افزود: دشمنان فکر می‌کردند با فشار اقتصادی و مساله حجاب می توانند اهداف خود را پیش ببرند اما موفق نشدند.

وی با بیان اینکه امروز می بینیم که آمریکا و رژیم صهیونیستی خود با مشکلات عدیده ای مواجه هستند، خاطر نشان کرد: مقاومت های مردم که هویت های مختلفی مانند انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مقاومت، خدمت و پیشرفت را در برداشته موجب شده که بر مشکلات چیره شویم.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: جنگ ترکیبی و جنگ هوشمندانه دشمن امروز تاثیری نداشته و از عملیات روانی دشمن نباید هراسید چرا که پیروزی با ملت ایران است.

وی با تاکید بر اینکه اگر حزب الله شویم غالب خواهیم شد، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری بنیانگذار جمهوری اسلامی، ملت ایران در مقابل استبداد ایستاد؛  بنابراین با دست خالی هویتی به نام انقلاب اسلامی شکل گرفت که نه سلطه‌گر و نه سلطه‌پذیر بلکه زیر پرچم الله است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار داشت: هویت انقلاب اسلامی را دشمنان تحمل نکردند بنابراین با کودتا و شورش های منطقه ای جنگ علیه ملت ایران به راه انداختند اما شکست خوردند.

طائب یادآورشد: یک زمانی از نظر تجهیزات نظامی ضعیف بودیم، اما در جنگ تحمیلی، هویتی به نام دفاع مقدس شکل گرفت که مردم وارد میدان شدند.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان داشت: دشمنان پس از توطئه های مختلف تحریم های اقتصادی را آغاز کردند و سپس داعش شکل گرفت تا منطقه خاورمیانه را به هم بریزد.

وی اضافه کرد: دشمنان با ایجاد مشکلات در منطقه به دنبال آن بودند تا به واسطه تصرف ایران بر کشورهای دیگر مسلط شوند که در این راستا هویتی به نام مقاومت شکل گرفت.

طائب یادآورشد: پس از همه این نقشه های شوم، دشمن با قدرت هوشمند وارد عمل شد، اما با تلاش های بی سابقه در کشور هویتی به نام پیشرفت را به ثبت می رسانیم.

وی با اشاره به مشکلات کسری بودجه در برخی از کشور های منطقه از جمله عربستان به رغم فروش نفت گفت: این کشور به دلیل نداشتن پدافند، وابسته است، اما می بینیم که امروز ایران اسلامی دارای تجهیزات پیشرفته ای دراین زمینه است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: راهبرد جمهوری اسلامی ایران این است که وابستگی به فروش نفت را کاهش دهد تا این منبع برای نسل های آینده باقی بماند، بنابراین به سمت تبدیل نفت به فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر رفتیم که امروز به هویت پیشرفت رسیده ایم.

طائب با اشاره به اینکه تبدیل علم به ثروت نیاز به جراحی دارد، گفت: اقدامات موثری در بحث هدفمندی یارانه ها صورت گرفت، جراحی اقتصادی یک دوره خونریزی دارد تا به تعادل برسد و دولت انقلابی زیرساخت ها را درست کند.

وی یاد آورشد: جنگ جدید دنیا جنگ آب و غذا است و آمریکا به دنبال کدخدایی در دهکده ارتباطات است که چالش هایی مانند چین، روسیه و ایران دارد،  بنابراین آمریکا چالش اوکراین را برای روسیه، تایوان را برای چین و بی ثباتی را برای منطقه و ایران در نظر گرفت.

مشاوره فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: دشمن در تلاش است تا در مقابل پیشرفت کشور مانع ایجاد کند.

طائب بیان داشت: برای ممانعت از پیشرفت، دشمن حتی تلاش کرد در درون خانه ها نیز درگیری راه بیندازد، بنابراین از دانشگاه ها شروع کرد و با دو موضوع معیشت و حجاب پیش رفت، پس از دانشگاه ها در تلاش بود تا این درگیری ها را به قومیت ها منتقل کند و بعد از آن به زندان ها بکشاند به طوری که می خواست عراق بی ثبات شود و اربعین شکل نگیرد.

مشاوره فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمن روایتگری دروغ انجام داد و احساسات را تحریک کرد و با پنجمین فتنه خود پس از سال های ۷۸، ۸۸، ۹۶ و ۹۸، امسال تلاش کرد به ایران فشار بیاورد تا پای میز مذاکره امضا دهد.

وی یاد آورشد: دشمن می دانست که انقلاب از دین قوت می گیرد و حجاب نماد عمومی حاکمیت الله است اما تمام برآوردهای دشمن نقش برآب شد و شکست خورد.

در این همایش مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به پرسش‌های حاضران در خصوص جنگ ترکیبی پاسخ گفت.

همکاری حداکثری با همسایگان راهبرد انقلاب اسلامی 

حجت الاسلام و المسلمین طائب همچنین با حضور در نشست بصیرتی ویژه تحلیل و بررسی اغتشاشات در محل هیات انصارالامام کرج با بیان اینکه فتنه جدید به شکست انجامید، تصریح کرد: امروز راهبرد جمهوری اسلامی برای ارتباط با کشورهای همسایه بر اساس همکاری حداکثری است و از سوی دیگر جمهوری اسلامی بازدارندگی خود را خواهد داشت تا دیگر یگان‌های عملیاتی جنگ نرم جرات نداشته باشند تا چنین اقداماتی را علیه ما سازماندهی کنند.

طائب ادامه داد: استکبار و کسانی که آشوب اخیر را به راه انداختند تمام تلاش شان بر این بود که سطح خشونت و هیجان را در جامعه بالا ببرند چرا که هر چه این سطح بالاتر باشد آنها بیشتر به اهداف خود می رسند، اما جمهوری اسلامی با راهبرد خوب خود سطح خشونت را پایین آورد چرا که ما به دنبال ۲ بخشی شدن جامعه نبودیم و با وجود اینکه اهانت شنیدیم اما اهانت نکردیم تا همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند جذب حداکثری داشته باشیم.
وی با بیان اینکه راهبرد دشمنان در اغتشاشات اخیر کشته سازی بود، تصریح کرد: آنها به دنبال نفرت افکنی بودند اما راهبرد ما بر این اساس بود که کتک خوردیم، اهانت شنیدیم اما سکوت کردیم چرا که می خواستیم کسانی که به سمت عملیات روانی دشمن رفتند برگردند و دیدید که این تحمل به خوبی جواب داده است.
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه مطالبه امروز مردم مسایل اقتصادی و معیشتی است، گفت: دشمن با ۲ موضوع اقتصادی و دوگانه حجاب اختیاری و اجباری این اغتشاشات را ایجاد کرد و برآوردشان این بود که می توانند این مسایل را از امنیتی به اجتماعی بکشاند که موفق نشدند و عملیاتشان شکست خورد.
طائب ادامه داد: دشمنان به دنبال این بودند که این اغتشاش و آشوب را از مهرماه شروع کنند، اما با حادثه ای که در شهریور ماه پیش آمد و از غفلت نیروی انتظامی به دلیل اینکه در ایام اربعین مشغول بودند و روایت اولیه ارایه نشد سو استفاده کرده و روایتی دروغین با هدف هویت زدایی را ارایه و این مسایل را ایجاد کردند.

طائب ادامه داد: اما مردم ما نیز این بار در ۱۳ آبان امسال، ۲۲ بهمن دیگری را رقم زدند چرا که احساس می کردند بایستی زودتر به میدان بیایند و خود را نشان بدهند.
وی در ادامه در پاسخ به سوال یکی از شرکت کنندگان مبنی بر برخورد با فساد تصریح کرد: در دوره فعالیتم بیش از ۹۰ درصد از پرونده های فساد منجر به حکم شد، اموال برگشت و جریمه نیز شدند اما واقعیت این است که تصویری که از فساد در کشور ما ساختند از واقعیت فاصله دارد.
طائب گفت: همین جو سازی ها سبب شده تا اگر شما از جامعه بپرسید تصویرشان از فساد خیلی بزرگ است و واقعیت را نمی دانند،   اما باید این را تبیین کرد که در همین دولت، مبارزه با فساد به عنوان یکی از ارکان اصلی در حال اجرایی شدن است و باید اجازه داد تا مردم طعم مبارزه با فساد را خوب بچشند.
وی در ادامه به برخورد با بی حجابی در جامعه اشاره کرد و گفت: در چنین فضایی نباید انتظار امر به معروف و نهی از منکر داشت؛ اجازه بدهید که فضای فتنه بخوابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha