۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۸:۲۶
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84936867
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجارت خارجی زنجان یک میلیارد دلار هدف گذاری شده است

زنجان- ایرنا - رییس اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: سند توسعه تجارت خارجی این استان با همفکری دوایر اقتصادی و کارشناسان اتاق بازرگانی، نیمه دوم سال ۹۹، نهایی شد و با هدفگذاری صادرات یک میلیارد دلاری در بازه زمانی سه ساله تا سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.

علی یگانه فرد شامگاه سه شنبه در جمع شماری از فعلان اقتصادی بخش خصوصی با بیان اینکه متاسفانه محدودیت های شیوع کرونا و اعمال تحریم‌ها مشکلاتی را در زمینه تجارت خارجی فراهم کرد، اظهار داشت: بر این اساس، تحریم های داخلی نیز کمتر از تحریم های خارجی نبود بطوری که مشکلات و موانع حوزه صادراتی بیشتر است.
این مسوول ابراز امیدواری کرد، با نگاه و سیاست های دولت سیزدهم و امضاء یادداشت تفاهم‌های منطقه ای و پیمان‌های محلی که در یکسال گذشته مورد تاکید دولت قرار گرفته است به افزایش صادرات غیر نفتی منتهی شود.
وی با اشاره به برش نقشه راه در بحث کالاهای صادراتی استان تصریح کرد: هدف از تهیه این نقشه شناخت بازار برای محصولات دارای پتاسیل استان، شناخت و بررسی راه حل مشکلات تولید و صادرات برای بنگاه‌های تجاری، استفاده از راه‌های جایگزین در دوران تحریم و استفاده از ظرفیت های منطقه ای استان و کشورمان است.
یگانه فرد تهیه استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت برای رسیدن به رقم یک میلیارد دلاری صادرات هدف گذاری شده، گسترش سبد صادراتی کالاها همچنین گسترش بازارهای صادراتی، همکاری جهت معرفی بازارهای مناسب جهت واردات مواد اولیه مورد نیاز واحدها از دیگر اهداف این سند محسوب می شود.
وی با بیان اینکه آموزش تجار دارای پتاسیل به منظور گسترش تجارت در کالاهای مورد بررسی قرار گرفته استان از دیگر اهداف سند توسعه تجارت خارجی این استان به شمار می رود، اظهار داشت: محصولاتی که در ۱۰ سال گذشته از این استان صادر شد در شرایط مختلف سیاسی، اقتصادی و غیره بود که در این راستا تیم های بازرگانی هر یک از تولید کنندگان استان همچنین ارزش افزوده محصولات مورد بررسی قرار گرفت.
این مسوول خاطرنشان کرد: کالاهایی که صادراتی به کشور خاصی نداشتند اما از پتاسیل بالایی برای صادرات برخوردار بودند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha