۱۹ آبان ۱۴۰۱، ۸:۵۲
کد خبرنگار: 1224
کد خبر: 84936920
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حدود ۳۹۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی در شیروان پرداخت کرد

بجنورد-ایرنا- مدیر صندوق کارآفرینی امید شهرستان شیروان در خراسان شمالی گفت: این صندوق ۳۸۹ میلیارد و ۸۵۱ میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از ابتدای امسال تاکنون در این شهرستان پرداخت کرد.

حشمت اله فرهادی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان از تسهیلات در قالب ۱۶۰ پرونده پرداخت و برای ۳۵۴ نفر در حوزه های مختلف اشتغالزایی ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تسهیلات اشتغالزایی در سه بخش خویش فرمایی، مشاغل خانگی و کارآفرینی پرداخت شد افزود: در حوزه خویش فرمایی برای بخش کشاورزی، خدماتی، صنعتی، دامداری و طرح های توزیعی ۶۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت و برای ۷۴ نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

فرهادی پور خاطرنشان کرد: همچنین در بخش مشاغل خانگی با پرداخت پنج میلیارد و ۵۵۱ میلیون ریال برای ۴۸ نفر و در حوزه کارفرمایی با اعتبارات تبصره ۱۸ و پرداخت ۱۶۹ میلیارد ریال برای ۱۳۱ نفر اشتغال ایجاد شد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید شیروان گفت: امسال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی(اشتغال روستایی و عشایر) ۱۵۲ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد که برای ۱۰۱ نفر شغل ایجاد شده است.

وی تصریح کرد: کارمزد مشاغل خانگی به صورت چهار درصد با بازپرداخت ۳۶ تا ۲۴ ماهه، خوداشتغالی ۹ و ۱۰ درصد با بازپرداخت ۶۰ تا ۴۸ ماهه و مشاغل کارآفرینی تبصره ۱۸ با کارمزد ۱۰ درصد ۶۰ ماهه و صندوق توسعه ملی چهار درصد کارمزد با بازپرداخت ۷۸ ماهه پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید بعنوان نهاد مالی و حمایتی در زمینه تامین مالی و حمایت از کسب و کارهای خُرد فعالیت می‌کند، افزود: ماموریت این نهاد تجمیع سپرده‌های خُرد مردم و تلفیق آن با اعتبارات دولت، شناسایی جوانان واجد شرایط، توانمندسازی آنان و کمک برای ایجاد کسب و کارهای خُرد کم سرمایه و کسب و کارهای متوسط با محوریت فعالیت های کارآفرینانه و نیازهای منطقه‌ای است.

شهرستان شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha