مبتلایان بدحال کرونا در خراسان رضوی به ۱۸ نفر رسید

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با روند کاهشی ابتلا به کرونا، تعداد مبتلایان بدحال بستری در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی اکنون به ۱۸ نفر کاهش یافته است.

دکتر محمد پهلوان کاشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این در حالی است که در ابتدای آبان ماه تعداد بیماران بدحال مبتلا به کرونا،  ۲۵ نفر بوده است.

وی بیان کرد: در شبانه روز گذشته، ۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد شناسایی و بستری شده‌اند و بدین ترتیب شمار کل بستری شدگان مبتلا به ۴۴ بیمار رسیده است.

وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته هیچ مورد فوتی ناشی از کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش نشده است.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یک میلیون و ۹۳۰ هزار و ۷۹۲ آزمایش در مناطق زیر پوشش انجام شده است و ۵۲۹ هزار و ۹۱۵ مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۵۵۸ هزار و ۵۹۳ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت چهار بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۱۴۴ هزار و ۶۰۴ تن رسیده است.

تا کنون هفت میلیون و ۳۳۳ هزار و ۲۹۱ نفر از بیماران کرونایی تاکنون بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۹۲ نفر از بیماران مبتلا به ویروس کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۷۸۲ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۵۳۳ هزار و ۷۲۶ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۳۴۸ هزار و ۸۱۰ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۹ هزار و ۳۱۸ دُز رسیده است.

هم اینک یک شهرستان کشور در وضعیت قرمز است و ۱۲ شهرستان نارنجی، ۲۱۱ شهرستان در وضعیت زرد و ۲۲۴ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha