۱۸ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۴۹
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84937517
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هشتمین جشنواره تئاتر شمال غرب کشور در خلخال آغاز به کار کرد

اردبیل- ایرنا- هشتمین جشنواره منطقه‌ای و جشنواره تئاتر شمال غرب کشور با حضور هنرمندان هنر نمایش و تئاتر استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل در شهرستان خلخال آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا سعید نوریان معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل امروز چهارشنبه در آیین افتتاح هشتمین جشنواره منطقه ای و جشنواره تئاتر شمال غرب کشور در خلخال اعلام کرد: موفقیت‌های اخیر کسب شده از سوی هنرمندان هنر نمایش و تئاتر خلخال در سال‌های اخیر این شهرستان را به عنوان شهرستانی پیشرو و موفق در بخش دستیابی به اهداف هنرهای نمایشی و تئاتر تبدیل کرده است.

 معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل با تقدیر از همکاری فرمانداری، اعضای شورای تامین و مسئولین سایر دستگاه‌های اجرایی خلخال در برگزاری هشتمین جشنواره منطقه ای و جشنواره تئاتر شمال غرب کشور در این شهرستان افزود: با توجه به موفقیت‌های کسب شده از سوی گروه‌های نمایش و تئاتر خلخال در هفتمین جشنواره تئاتر منطقه ای این شهرستان، خلخال امسال به عنوان میزبان جشنواره منطقه شمال کشور امسال انتخاب شد.

 نوریان یادآورشد: از امروز این رویداد فرهنگی مهم با حضور بیش از ۶۰ نفر از هنرمندان هنر نمایش و تئاتر استان‌های آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل آغاز می‌شود.

 وی اضافه کرد: نتیجه فراخوان هشتمین جشنواره منطقه‌ای تئاتر خلخال و نخستین جشنواره تئاتر منطقه شمال غرب کشور در این شهرستان با شعار "تئاتر، نگرش مثبت، جامعه ایده‌آل ، کاهش آسیب‌های اجتماعی" و تحکیم بنیان خانواده،   ارسال ۲۲ اثر و متون نمایشی به دبیرخانه بوده که پس از بازخوانی و بازبینی ۱۱ اثر انتخاب شدند که ۸ اثر انتخاب شده از شهرهای اهر، میانه، تبریز، زنجان و خلخال به روی صحنه خواهند رفت.

نوریان اظهار کرد: از مجموع ۲۲ اثر راه یافته به مرحله پایانی داوری هشت اثر برای رفتن به روی صحنه انتخاب شده است که به علت غیبت هنرمندان شهرستان اهر ۷ اثر از امروز به روی صحنه می‌رود که چهار اثر مربوط به گروهای هنری و تئاتر شهرستان خلخال و سه اثر نیز مربوط به نمایندگان سایر شهرستان‌ها است.

 وی با بیان اینکه هشتمین جشنواره تئاتر منطقی و تئاتر منطقه شمال غرب کشور از امروز در محل سالن آمفی تئاتر مجموعه فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خلخال آغاز می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره طی روزهای فردا و روز جمعه ادامه پیدا کرده و عصر روز جمعه با برگزاری مراسم اختتامیه و تجلیل از هنرمندان برتر آثار نمایشی برتر و دست اندرکاران برگزاری این رویداد هنری به کار خود پایان می دهد.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی بیشتر قابلیت‌ها و ظرفیت‌های هنری هنرمندان هنر نمایش وتئاتر خلخال و زمینه‌سازی برای برگزاری نهمین جشنواره تائتر این شهرستان بصورت ملی در سال اینده اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha