برترین‌های جشنواره تئاتر استان اردبیل تجلیل شدند

اردبیل - ایرنا - جشنواره تئاتر استان اردبیل طی آئینی با معرفی و تجلیل از سه اثر برگزیده از بین ۱۲ اثر داوری شده، به کار خود پایان داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل عصر سه شنبه در اختتامیه جشنواره استانی تئاتر در سالن پارک بانوان اردبیل گفت: در این جشنواره ۱۲ گروه از شهرستان‌های خلخال، نیر، گرمی، بیله سوار، پارس آباد و مشگین شهر شرکت کرده بودند و داوران جشنواره در همه این شهرستان‌ها حضور یافته و آثار را بازبینی و داوری کردند.

وی با اشاره به درخشش هنرمندان تئاتر خیابانی استان بخصوص در آستارا، افزود: سال بعد به مناسبت صد سالگی فعالیت هنر تئاتر در شهرستان خلخال، جشنواره تئاتر را به شکل منطقه ای و در سطح شمال غرب برگزار خواهیم کرد و البته این رویداد قابلیت برگزاری در سطح ملی را نیز دارد.

وی ادامه داد: سطح کارهای گروه‌های شهرستانی در این جشنواره ارتقا یافته بود و این رویداد در تحکیم وحدت و همبستگی که خصیصه تئاتر است، تاثیرگذار بود و امیدواریم امسال سه یا چهار اثر را به مرحله ملی جشنواره تئاتر معرفی کنیم.

براساس این گزارش در ادامه این جشنواره، هنرمندان تئاترهای اینجا همیشه شب است، بیگانه در خانه، پارافیز، رسم دیار و سی و دوم همین ماه ساعت ۲۵ در شاخص‌های مختلف لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کردند و در پایان، سه تئاتر پارافیزماراساد با سس فرانسوی از شهرستان خلخال، بیگانه در خانه از شهرستان پارس آباد و کمدی ارتفاعات از شهرستان مشگین شهر به عنوان سه اثر برگزیده استانی به جشنواره ملی معرفی شدند.

استان اردبیل با یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر جمعیت و ۱۲ شهرستان و گروه‌ها و انجمن‌های هنری و ادبی متعدد در شمال ایران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha