فرماندار: بارندگی و توفان به ۱۵ قایق صیادی در سیریک هرمزگان خسارت وارد کرد

بندرعباس - ایرنا - فرماندار سیریک هرمزگان گفت: بارندگی و توفان شامگاه دیروز در روستاهای ساحلی این شهرستان به ۱۵ فروند قایق و موتورلنج صیادی خسارت وارد کرد.

به گزارش ایرنا، محمد رضا پاکروان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای بخش بمانی شهرستان سیریک که در اثر بارندگی و طوفان خسارت دیده است، افزود: همچنین بر اثر بارش باران همراه با طوفان شدید پنج باب منزل مسکونی، سه باب مدرسه ابتدایی و متوسطه در این شهرستان خسارت دیده و یک نفر نیز به علت افتادن قایق در روستای گهردو روی بدنش راهی بیمارستان شد.

وی با اشاره به اینکه بارش باران و توفان طبق برآورد صورت گرفته در مجموع سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به زیرساخت‌های شهرستان سیریک از جمله تاسیسات برق، منازل مسکونی، راه‌های روستایی و مدارس خسارت زده است، بیان داشت: باران و طوفان بیشتر در شهر بندر کوهستک و روستاهای گهردو، بمانی، لبنی و کلاوی خسارت وارد کرد و سبب تخریب و شکستگی شد.
فرماندار سیریک اظهارداشت: این حادثه همچنین در روستاهای بخش بمانی باعث شکستگی تیرهای برق، پارگی شبکه فشار قوی، متوسطه و ضعیف برق، سوختن ترانسفورماتور، فرو ریختن دیوار حیاط و سقف سایبان های منازل و مدارس، تخریب شانه های راههای روستایی به طول ۱۵ کیلومتر و آبنماها، شکستن درختان، قایق‌های صیادی و برخی تابلوها شد.

شهرستان ۵۳ هزار نفری سیریک دارای سه شهر، ۲ بخش و ۷۶ روستا است که در فاصله ۱۷۵ کیلومتری شرق مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
 

اخبار مرتبط