۲۲ آبان ۱۴۰۱، ۹:۴۴
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84940371
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۳ هکتار از جنگل‌های گلستان از دست زمین‌خواران آزاد شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- رییس کل دادگستری گلستان گفت: با رای دادگاه‌های استان امسال نزدیک به ۲۳ هکتار از جنگل‌های گلستان به منابع طبیعی بازگردانده شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دادگستری گلستان، حید آسیابی اظهارداشت: رای خلع ید این زمین‌های جنگلی در ۷۱ فقره پرونده در دادگاه‌های استان در کلاله، مینودشت، گالیکش، آزادشهر، رامیان، علی‌آبادکتول، گرگان، مراوه تپه و بندرگز صادر شد و کارشناسان منابع طبیعی ارزش این عرصه‌ها را بیش از ۵۲ میلیارد تومان برآورد کردند.

وی گفت: همچنین امسال حدود ۳۲۰ هکتار از مراتع گلستان به ارزش بیش از ۱۸ میلیارد تومان خلع ید و به بیتالمال بازگردانده شده است.

رییس کل دادگستری گلستان درباره حدنگاری اراضی ملی هم بیان کرد: با همت شبانه‌روزی دستگاه‌های متولی به ویژه اداره کل ثبت اسناد و املاک، کار حدنگاری یک میلیون و ۲۹۱ هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی استان سال گذشته به پایان رسید و این اراضی سند دار شد.

آسیابی افزود: با سنددار شدن این عرصه، تجاوز و دست‌اندازی به منابع طبیعی به حداقل می‌رسد.

زمین‌های زیرپوشش اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزون بر یک میلیون و ۳۹۷ هزار و ۲۴۴ هکتار است که ۴۵۲ هزار و ۱۸۵ هکتار آن جنگل، ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع، حدود ۲۰ هزار هکتار ساحل و ۶۲ هزار و ۴۲۰ هکتار زمین‌های مستحدث و موات است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha