چمران: شهرداری به تنهایی نمی‌تواند در رفع آلودگی هوا کاری انجام دهد

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه برای رفع مشکل آلودگی هوا باید تمام دستگاه های مسئول کنار هم باشند، گفت: شهرداری به تنهایی نمی تواند در موضوع رفع آلودگی هوا کاری انجام دهد.

به گزارش ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه پیش از آغاز یکصد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران به سوالات آنان پاسخ داد.

وی به پرسشی در خصوص وضعیت ساختمان‌های ناایمن شهر تهران گفت: دیروز تیم کارشناسی دقیق و حساس در مناطق مختلف تشکیل شد تا ساختمان ها را با اولویت بندی بر اساس ارتفاع یا عمر بیشتر مورد بررسی قرار دهند.

وی با بیان اینکه این تیم کارشناسی اخطار لازم را می دهند تا ساختمان‌ها به مرحله ایمن سازی برسند، افزود: این تیم ساختمان‌های تا ۶ طبقه را نیز بررسی خواهند کرد.

چمران ادامه‌داد: آنچه تا امروز گفته می شد در زمینه ایمنی آتش نشانی بود، برخی از ساختمان ها از جهات دیگری ناپایدار هستند و مقاوم سازی آنها اهمیت دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره‌ وضعیت هوای تهران و هشدار زرد نیز گفت: ابتدای سال اعلام می کنیم که باید کاری شود تا در پاییز نگوییم وضعیت مناسب نیست.

وی افزود: قطعا اقدامات لازم مدت بیشتری می طلبد که این مدت وجود داشته و متاسفانه از دست رفته است.

وی ادامه‌داد: وزیر کشور چند ماه پیش، تمام دستگاه ها را در جلسه ای گردهم آورد و بررسی شد که این دستگاه‌ها تا چه اندازه وظایف خود را در قانون هوای پاک انجام داده اند.

چمران با بیان اینکه بسیاری از دستگاه ها هنوز ماموریت خود را انجام نداده بودند و برخی دیگر نیز اقداماتی را آغاز کرده بودند، اظهارداشت: در این میان شهرداری نیز در این زمینه پاسخگو بود اما تمام دستگاه ها باید کنار هم باشند و شهرداری به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اصلاح هر کدام از منابع آلاینده هوا پنج درصد تاثیر خواهد داشت، افزود: برنامه هایی برای موتورخانه‌ها به عنوان یک منبع آلودگی، پیش بینی شده بود که اجرا نشد.

چمران با تاکید بر اینکه لازم است وزیر کشور جلسه ای دیگر ترتیب دهد تا ببینیم کدام دستگاه ها وظایف خود را انجام نداده اند، گفت: اتوبوس هایی که با گازوئیل فعالیت می کنند باید نوسازی و یا بازسازی شوند و یا خودروهای فرسوده از چرخه خارج شوند.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد آلودگی مرتبط با موتورسیکلت‌هاست و مشکلات زیادی ایجاد می کند، گفت: اگر موتورها برقی شوند، اقدام خوبی خواهد بود، اما قیمت ها افزایش یافته و این مشکلات گریبان گیر ماست.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه اتوبوس‌هایی که فکر می کردیم حالا باید داشته باشیم وجود ندارند که جایگزین شوند، گفت: ظرفیت مترو نیز هنوز به پیش از کرونا بازنگشته و این ظرفیت باید بازگردد.

به گفته وی، واگن ها باید اورهال و واگن های جدید نیز خریداری شوند که این موضوع ۲ سال طول می کشد.

وی با بیان اینکه باید همه دستگاه ها کنار هم قرار بگیرند و ما به عنوان نماینده مردم این تقاضا را از آنها داریم، گفت: آلودگی هوا در تمام نقاط شهر است و در شمال شهر شدت بیشتری دارد.

ساخت موشک هایپرسونیک دستاورد بزرگی برای کشور است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در آغاز جلسه امروز شورای شهر، با اشاره به دستیابی به دانش و تخصص ساخت موشک بالستیک هایپرسونیک در کشور، از تلاش برای این امر تقدیر کرد.

وی افزود: این موشک قادر است از همه سپرهای ضد موشکی و دفاعی عبور کند که یک دستاورد بزرگ است.

چمران ادامه داد: توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی این بود که در کل کشور، اقدامات با صلابت و قدرت انجام شود که به این توصیه عمل شد و امیدواریم همه در این مسیر به درستی پیش بروند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این توان از سوی شرکت‌های دانش بنیان جای تقدیر دارد، اظهارداشت: این موفقیت ها دشمن را به هراس وا می‌دارد و آنها را ناچار می‌کند که مشکلاتی را برای کشور ایجاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha