۱۹۰ میلیارد ریال اعتبار به لایروبی قنوات استان مرکزی اختصاص یافت

اراک - ایرنا - مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۱۹۰ میلیارد ریال منابع مالی امسال به لایروبی و مرمت قنوات این استان اختصاص یافت.

«رسول شمسی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با اختصاص این منابع مالی، استان مرکزی از جمله استان‌های نخست در زمینه تخصیص اعتبارات به این حوزه در سطح کشور به شمار می رود.

وی با یادآوری خسارت سیلاب به ۵۰ رشته از قنوات استان مرکزی در سال جاری، ادامه داد: جاری شدن سیلاب در این استان به پنج رشته از قنوات استان شامل سه رشته قنات در شهرستان فراهان، یک رشته در اراک و یک رشته قنات در شهرستان خنداب خسارت کلی وارد کرد که مرمت این قنوات در حال انجام‌ است.

وی ادامه داد: ۱۰۰ میلیارد ریال منابع مالی برای مرمت قنوات آسیب دیده در سیلاب امسال با حمایت مسئولان ارشد استان مرکزی به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص یافت و این قنوات برای نخستین بار در سالی که سیلاب در استان جاری شد، با همکاری مسئولان برای جلوگیری از ضرر و زیان به بهره برداران و فعالان بخش کشاورزی مرمت و آب این قنوات برای کشت پاییزه کشاورزان جاری شد.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: ۱۰ میلیارد ریال امسال برای تجهیز و نوسازی تجهیزات اراضی کشاورزی زیر دست سد ساوه به سازمان جهاد کشاورزی استان اختصاص یافته و پیش بینی می شود تا آخر سال مالی جاری به این اعتبارات افزوده شود.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha