پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت محصولات زراعی در استان مرکزی برگزار شد

اراک - ایرنا - مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی گشت ملی محصولات زراعی کشت پاییز ۱۴۰۲-۱۴۰۳ روز دوشنبه همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شد.

به گزارش ایرنا، «راشین پورمتین» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این کاروان در راستای پویش ملی ایرانیان برای امنیت و اقتدار غذایی همزمان با سطح کشور در استان مرکزی برگزار شد.

وی ادامه داد: این آیین از امروز به مدت ۲ روز همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی با محوریت طرح جهش تولید در دیمزارها و الگوی کشت برگزار می‌شود.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یادآور شد: چهار کاروان قبلی با عنوان ترویج بهره‌وری ویژه الگوی کشت محصولات کشاورزی به صورت استانی و پنجمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت به صورت ملی در استان اجرا شده‌ است.

پورمتین خاطرنشان کرد: ۸۰ سازه ترویجی در سطح استان مرکزی وجود دارد که سه سازه از مجموع این سازه‌ها مربوط به محصولات زراعی و پاییزه بوده و این آیین با محوریت کشاورزان خبره و پیشرو در ۲۳ سازه ترویجی در استان برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: اطلاع رسانی، تنش افزایی و آگاهی بخشی در الگوی کشت قراردادی و طرح جهش تولید دردیمزارها از جمله اهداف برگزاری این کاروان در سطح استان مرکزی است.

مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: در این کاروان محققان، مروجان و کارشناسان بخش کشاورزی استان با کشاورزان ارتباط برقرار کرده و ضمن پاسخگویی به سوالات آنان، راهکارهای علمی را ارایه داده و دانش و فناوری‌های نوین را برای افزایش بهره‌وری در محصولات کشاورزی، کاهش ضایعات، بیمه و افزایش تاب آوری در برابر مخاطرات و بحران‌ها را به کشاورزان منتقل می‌کنند.

استان مرکزی با وجود صنعتی بودن در زمره ۱۰ استان نخست کشور در بخش کشاورزی است که ۹۰ هزار بهره‌بردار شامل ۲۰ درصد شاغلان استان در این حوزه فعال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha