«مهرداد آهکی» روز سهشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با تکمیل مراحل آمادهسازی مسیر ریلی کرمانشاه - تهران که هم اکنون با تکمیل «بالاست» و تقویت جوش ریلهای مسیر توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در حال انجام است سرعت قطار به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت افزایش مییابد.
وی با بیان اینکه سرعت کنونی قطار در این مسیر ۶۰ کیلومتر است اظهار کرد: با تکمیل طرح آماده سازی مسیر ریلی کرمانشاه - تهران زمان طی این مسیر به ۶ تا هفت ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه ادامه داد: از مجموع ۲۶۳ کیلومتر مسیر ریلی این خط تاکنون ۴۰ کیلومتر در حد فاصل کرمانشاه به بیستون به پایان رسیده و ۲۲۳ کیلومتر مابقی نیز پیش بینی می شود تا آخر امسال به اتمام برسد.
آهکی تاکید کرد: با افزایش سرعت قطار در این مسیر می توان از واگن های پیشرفته و درجه یک و ۲ نیز برای رفاه حال مسافران استفاده کرد که بدون شک در کنار کاهش زمان سفر موجب رفاه حال و رضایت مردم نیز خواهد شد.
وی با بیان اینکه استفاده از خطوط ریلی در مسافتهای بیش از ۳۵۰ کیلومتر مقرون به صرفه بوده و اقتصادی است اضافه کرد: افزایش سرعت قطارها در این مسیر و کاهش زمان سفر موجب خواهد شد تا بسیاری از بازرگانان برای حمل کالاهای خود از قطار استفاده کنند که در مجموع موجب کاهش ترافیک جاده ای نیز خواهد شد.
به گزارش ایرنا، کندی سرعت قطارها در کرمانشاه، راهآهن تازه تاسیس این استان را از رونق انداخته و بخش باربری آن نیز در حال حاضر طرفداران چندانی ندارد ، همین امر موجب شده تا بیشتر مسافران و صنعتگران برای سفر و جابجایی بار ترجیح می دهند دیگر وسایل نقلیه از جمله هواپیما و خودرو را انتخاب کنند.
پس از ترمیم مسیر ریلی کرمانشاه - تهران، مسافران کرمانشاهی می توانند هفت ساعته به تهران و ۱۷ ساعته به مشهد برسند.
هم اکنون قطارهای کرمانشاه به مقصد تهران و مشهد یک روز در میان حرکت می کنند که به طور متوسط در هفته هزار و ۵۰۰ مسافر را جابجا می کنند که چنانچه این خط تکمیل شود تعداد مسافران افزایش پیدا خواهد کرد.
استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هم اکنون دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.
نظر شما