امام جمعه بوشهر: اجرای مصوبه های شورای فرهنگ عمومی باید در اولویت باشد

بوشهر - ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: اجرا نشدن مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی امروز بعنوان یک گله مندی مطرح است به همین دلیل اجرای این مصوبه‌ها باید در اولویت مسئولان استان و اعضای شورای فرهنگ عمومی باشد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در نشست بررسی مصوبه های  شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر افزود: براساس پی‌گیری‌ها و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد ۸۵ تا ۹۰ درصد مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی استان اجرایی شده است.  

وی بیان کرد: مصوبه‌های شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر در چارچوب قوانین و بررسی‌های جامع و روان شناختی استان تنظیم شده و حسب مورد باید بررسی و مطابق با برش نقشه جامع فرهنگی کشور مورد بررسی استانی قرار گیرد. 

صفایی بوشهری با اشاره به بررسی آمایشی آسیب‌های اجتماعی در کارگروه مشترک شورای فرهنگ عمومی و کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان بوشهر افزود: با انجام اقدامات کارشناسی منسجم امروز

۱۰ آسیب‌ و چالش اجتماعی استان بوشهر شناسایی شده و حسب اولویت پنج مورد با آمار بالا، سه مورد متوسط و ۲ مورد با کمترین فراوانی تقسیم بندی شده اند.

وی تاکید کرد: امید می‌رود با تلاش دولت انقلابی، درصد این آسیب‌های اجتماعی در استان همچون آسیب طلاق به مرور کاهش یابد.

امام جمعه بوشهر با تاکید بر ضرورت توجه به جوانان، نوجوانان و کودکان گفت: مسئولان باید فضاهای ورزشی، آموزشی و تفریحی را برای جوانان، نوجوانان و کودکان فراهم کنند؛ سخن این گروه از جمعیت را بشنوند و با آنها ارتباط برقرار کنند، چون هرگونه غفلت ما موجب سوء استفاده دشمن می‌شود.

وی خطاب به مسئولان گفت: خدمت کردن به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهید و بعنوان فرهنگ عمومی، مردم‌داری، احترام به مردم و شنیدن حرف جوانان و نوجوانان را در راس کارهای خود قرار دهید و برای تحصیل، مسکن، ازدواج و اشتغال جوانان برنامه ریزی کنید.

امام جمعه بوشهر برنامه‌های فرهنگی پیش روی استان بوشهر را هفته اقوام و مذاهب ایرانی اسلامی، روز روحانیت، جشنواره علامه بلادی، بوشهر ۲ قرن مقاومت، اجرای طرح ازدواج دانشجویان را از جمله برنامه های فرهنگی پیش روی استان عنوان کرد.

وی همچنین برضرورت پیوست نگاری فرهنگی استان بوشهر تاکید کرد و گفت: در زمان حاضر تیم پیوست نگاری فرهنگی در حال شناخت آسیب‌های فرهنگی هستند و فرهنگ و اقتصاد باید در کنار هم قرار گیرند و هریک بدون دیگری دچار مشکل می شود.

صفایی بوشهری گفت: به زودی دبیرخانه کتاب و کتابداری، حوزه مقاومت و رسانه مقاومت اسلامی پیشنهاد داده شده و به زودی دبیرخانه دائمی آن در استان راه اندازی و هر سال با برگزاری همایش ها از نویسندگان و اصحاب رسانه مقاومت در جهان اسلام تقدیر می‌شود.

در این آئین به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی از ۲ جلد کتاب رونمایی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha