۳۹ مرکز درمانی در خراسان رضوی مجوز پذیرش گردشگر سلامت را دریافت کردند

مشهد- ایرنا- مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد بیمارستان‌ها و کلینیک‌های دارای مجوز گردشگری سلامت(آی.پی.دی) در مناطق زیرپوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی از ۳۲ به ۳۹ مرکز افزایش یافت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، داوود خوش‌شکن افزود: هم اکنون ۱۷ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود و ۱۹ درمانگاه یا کلینیک تخصصی در خراسان رضوی مجوز پذیرش گردشگر سلامت یا آی.پی.دی را دارند.

وی ادامه داد: پنج بیمارستان و سه درمانگاه نیز در نوبت دریافت مجوز گردشگری سلامت هستند که پس از بررسی‌های لازم در صورت وجود استانداردهای لازم برای جذب گردشگر سلامت، به آنها نیز مجوز اعطا می‌شود.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:آیین‌نامه مجوز گردشگری سلامت(آی.پی.دی) از وزارت بهداشت ابلاغ شده است که ۵۳ مولفه را برای دریافت گواهی به عنوان شروط لازم و ضروری قید کرده است. 

خوش‌شکن افزود:نداشتن تخلفات نظارتی، وجود منابع انسانی و فیزیکی لازم برای جذب گردشگر سلامت، داشتن تلفن گویا و تابلوی راهنمای بیمار به چند زبان از جمله مولفه‌های دریافت این مجوز است.

وی ادامه داد: بیشترین گردشگران سلامت این دانشگاه از کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان هستند.

گردشگری سلامت (health tourism) به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و نیز پیشگیری تقسیم‌بندی می‌شود که در رشد اقتصاد سلامت نقش مهمی دارد.

کلانشهر مشهد پس از تهران بیشترین گردشگر سلامت کشور را جذب می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha