اغتشاشات اخیر شاهد خروجی آسیب های اجتماعی در کف میدان بودیم

همدان- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: یکی از دلایل اصلی بروز اغتشاشات و ناآرامی های اخیر و بر اساس بررسی ها، ناشی از خروجی آسیب های اجتماعی در کف خیابان بود که توسط برخی فریب خوردگان و حتی افراد دارای پرونده قضایی و زندانی رقم خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا حسن رضانیا روز سه شنبه در نشست هم اندیشی انجمن حمایت زندانیان مرکز استان همدان افزود: به منظور پیشگیری از بروز آسیب های اجتماعی برای خانواده زندانیان باید در گام نخست یک بانک اطلاعاتی جامع از زندانیان و خانواده های آنان در دست باشد.

وی اضافه کرد: ظرفیت و توان خانواده ها مبتنی بر بانک اطلاعاتی موجود باید شناسایی و بر اساس اولویت ، نسبت به حمایت و پشتیبانی از آنها، اقدام های لازم صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان از مسئولان قضایی و انجمن حمایت از زندانیان خواست با توجه به بررسی برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی نشستی با مجمع نمایندگان استان همدان به منظور پیش بینی اعتباری در قالب کاهش آسیب های اجتماعی شد.

رضانیا افزود: می توان با پیش بینی اعتباری در قالب کاهش آسیب های اجتماعی و رفع خلاء های قانونی موجود با ارائه طرح ها و پیشنهادهای سازنده، زمینه کمک به خانواده زندانیان را فراهم کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان همچنینی در این نشست گفت: می توان با استفاده از ظرفیت های قانونی و آیین نامه ها نسبت به گماردن افراد در واحدهای تولیدی اقدام کرد.

ظاهر پورمجاهد افزود: اداره کل زندان های همدان در راستای آموزش به زندانیان کارهای خوب و شایسته ای انجام داده است.

وی ادامه داد: می توان از محل تبصره ماده ۱۸ که مربوط به تسهیلات قرض الحسنه است سهمی برای زندان پیش بینی کرد که تاکنون ۵۰ میلیارد تومان پیش بینی شده که این رقم قابل افزایش است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار همدان ایجاد گلخانه را از اولویت استان دانست و گفت: شرکت شهرک های صنعتی می تواند زمین هایی را به صورت قسطی در اختیاز انجمن حمایت از زندانیان قرار دهد همچنین می توان واحدهای راکد با ظرفیت کم را از محل منابع خیران و پرداخت تسهیلات احیا کرد.

پورمجاهد از مدیران بانک ها خواست تسهیلات مورد نیاز خانواده زندانیان با شرایط آسان به آنها پرداخت کنند.

شهردار همدان نیز گفت: این نهاد ارتباط مستقیمی با آسیب های اجتماعی نظیر معتادان متجاهر، زباله گرد و کارتن خواب دارد و می تواند از  محل ماده ۱۷ برای کمک به رفع آسیب های اجتماعی کمک بگیرد.

سید مسعود حسینی افزود: می توان در لایحه بودجه سال آینده شهرداری همدان اعتباری را برای حمایت از اقشار آسیب پذیر به ویژه خانواده زندانیان در نظر گرفت.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز گفت: دستگاه قضایی در حمایت از تولید و گره گشاییی و رفع موانع پیش روی تولید کنندگان این استان اقدامات خوبی را تاکنون انجام داده است.

احمد شانیان با بیان اینکه هم اینک چند زندانی در سازمان صمت همدان مشغول به کار هستند افزود: همدان خوشه های صنعتی خوبی در روستاهای کرد آباد، لتگاه و سایر منماطق دارد که می تواند با فراهم کردن زمینه خرید تجهیزات مورد نیاز که اغلب ارزان قیمت هستند و برگزاری دوره های آموزشی زمینه اشتغال زندانیان را فراهم کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان نیز گفت: این اداره کل طبق موافقت نامه و تفاهخم نامه های صورت گرفته تجربه های خوبی را در استفده از ظرفیت زندانیان برای ساختن پارک و طبیعت داشته است همچنین بسیاری از بزهکاران با ورود به عرصه طبیعت از نظر رفتاری نیز متحول شدند.

اسفندیار خزائی افزود: هم اینک نیز با حمایت دادستان ها از توان زندانیان رای باز برای توسعه جنگل کاری و آبیاری استفاده می شود در عین حال امکان تامین و واگذاری زمین برای احیای به زندانیان فراهم است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha