امام جمعه شهرکرد:اجرای برنامه‌های مسجدمحوری برای اهداف محله اسلامی است

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد گفت: تمرکز بر اجرای برنامه‌های مسجدمحوری در راستای رسیدن به اهداف محله اسلامی مورد توجه همگان قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در قرارگاه تحقق محله اسلامی چهارمحال و بختیاری با حضور رییس سازمان بسیج مستضعفین کشور تاکید کرد: اراده برای احیای مساجد ضروری است و باید به آن توجه جدی شود.

وی بی‌توجهی به مساجد را یکی از عوامل بعضی مشکلات کنونی دانست و افزود: تقویت مساجد و ارتباط آن‌ها با پایگاه‌های مقاومت بسیج در دستور کار قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز گفت: تحقق جامعه اسلامی در گرو تحقق اهداف محله اسلامی با محوریت مساجد است.

غلامعلی حیدری مشارکت، هدایت، حمایت، نظارت و صیانت از طرح محله اسلامی را ضروری اعلام و تصریح کرد: مساجد و روحانیت در نهضت بزرگ انقلاب اسلامی نقش محوری داشته‌اند.

وی با اشاره به نقش مساجد در پیروزی‌های دوران دفاع مقدس و خنثی کردن ترورهای دشمن یادآور شد: قرارگاه تحقق محله اسلامی به احیای مساجد و رسیدن مسجد به جایگاه حقیقی کمک می‌کند.

حیدری ایجاد امنیت و افزایش تاب‌آوری را از مزیت‌های فعالیت این قرارگاه دانست و اظهار داشت: فرمانداران شهرستان‌های ۱۰ گانه چهارمحال و بختیاری برای اجرای مطلوب این طرح کمک و تلاش کنند.

وی به وجود ۵۱۷ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت در چهارمحال و بختیاری و لزوم جذب جوانان در مساجد اشاره و تاکید کرد: از ظرفیت بخشداران و دهیاران برای تحقق سریع‌تر این طرح بهره‌گیری شود.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری با ۱۰ شهرستان حدود یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha