تامین آب پایدار در چهارمحال و بختیاری ۱۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز دارد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به خشکسالی‌های سال‌های اخیر در استان گفت: تامین آب پایدار در بخش‌های مختلف آشامیدنی، کشاورزی، دامپروری، صنعت و حوزه‌های دیگر این استان به حداقل ۱۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد.

غلامعلی حیدری شامگاه چهارشنبه در جمع اهالی کوی فرهنگیان در مسجد امام حسین (ع) شهرکرد تاکید کرد: مساجد در دوران دفاع مقدس علاوه بر کانون‌های فرهنگی و مذهبی، به‌ عنوان سنگر و محل اعزام رزمندگان به جبهه‌ها استفاده می‌شدند.
وی افزود: از ظرفیت نخبگان، صاحب‌نظران، استادان دانشگاهی و افراد علمی برای توسعه چهارمحال و بختیاری به‌دور از نظرهای شخصی، سلیقه‌ای و سیاسی بهره‌گیری می‌شود.
حیدری تصریح کرد: تقویت پیوند بین مردم و حاکمیت بسیاری مشکلات کنونی را رفع و روند توسعه در بخش‌های مختلف را تسریع می‌کند.
وی یادآور شد: برای شناسایی مشکلات موجود و ارائه راهکارهای علمی و اجرایی چهارمحال و بختیاری هر هفته از یک شهرستان به‌صورت میدانی بازدید و نسبت به تصمیم‌گیری برای تسریع در روند توسعه استان اقدام می‌شود.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای اجرای برنامه‌های سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ استفاده از نظر مسوولان استان می‌تواند باعث اثرگذاری بیشتر و اجرای سریع‌تر طرح‌های مختلف شود.
وی گفت: در سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری برای تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام استان تصمیم‌گیری خواهد شد.
حیدری جهش در توسعه چهارمحال و بختیاری را برنامه‌ای اولویت‌دار و ضروری اعلام و تاکید کرد: در این راستا از توان بخش خصوصی، بنیادها و قرارگاه‌های ملی استفاده و بهره‌گیری می‌شود.
وی افزود: اعتمادسازی برای بخش خصوصی، کاهش و حذف کاغذبازی اداری، استفاده از توان خیران نیک‌اندیش و جذب سرمایه‌گذاران روند دستیابی به پیشرفت و توسعه همه‌جانبه در استان را متحول می‌کند.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان از نظر آب و هوا، گردشگری، کشاورزی، صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با محصولات کشاورزی و باغی، کشت گیاهان دارویی، صنایع‌دستی، توسعه دامپروری و تکمیل زنجیره تولید زیرساخت‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری دارد.
وی با اشاره به قرار گرفتن چهارمحال و بختیاری در مسیر ارتباطی استان‌های مرکزی کشور به بنادر جنوب غربی و جنوبی ایران یادآور شد: توسعه کریدور ارتباطی این استان به خروج استان از بن‌بست و رسیدن به توسعه همه‌جانبه کمک می‌کند.
حیدری اظهار داشت: سرعت‌بخشی به روند تکمیل و بهره‌برداری راه‌آهن استان نقش اساسی در رسیدن به توسعه استان دارد.
وی گفت: تحقق تمامی اهداف توسعه‌ای استان نیازمند تلاش شبانه‌روزی، فعالیت‌های جهادی و روحیه انقلابی است و در این مسیر نباید به منافع شخصی و فردی توجه شود.
حیدری تاکید کرد: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات اهتمام دارد و در این راستا مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف باید دغدغه‌مند باشند.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha