یزد، نیازمند کمپ دولتی ترک اعتیاد است

یزد - ایرنا - دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر یزد با بیان اینکه ساخت کمپ دولتی ترک اعتیاد (ماده ۱۶) نیاز ضروری استان است گفت: مسوولان استان پیگیر دریافت مجوزهای لازم در این زمینه هستند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین امامی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور با راه اندازی کمپ یاد شده موافقت کرده اما هنوز کمیته مربوطه برای این موضوع مجوز صادر نکرده که امید است با احداث این مرکز معتادان متجاهر در سطح شهر جمع آوری و ضمن ساماندهی نسبت به درمان آنها اقدام می شود.

وی در ادامه از کشف ۱۲ هزار و ۴۵۹ کیلوگرم مواد مخدر در سالجاری در استان خبر داد و افزود: این رقم  نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد کاهش داشته است.

وی با بیان این که سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ بانوی معتاد استان داوطلب درمان اعتیاد بودند گفت: آمار جمعیت بانوان معتاد در استان مانند آمارهای کشوری حدود ۱۵ درصد جمعیت معتادان است.

امامی تعداد کمپ ترک اعتیاد در استان را یک باب بیان کرد و تصریح کرد: در این کمپ دوره های مختلف آموزشی و هنری جهت توانمند سازی آنها برگزار می شود.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد بیشترین گروه درگیر مواد مخدر در استان را گروه سنی ۲۰ تا ۳۰ سال بیان کرد و گفت: همچنین بیشترین نوع مصرف مواد مخدر در این استان تریاک و شیشه است.

وی با اشاره به رشد فعالیت ها در حوزه آموزش و پیشگیری تصریح کرد: امسال مجموعا ۲۰ هزار نفر در محیط های آموزشی ، کارگری و محلات، آموزش های پیشگیری از مواد مخدر فرا گرفتند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد، مواد مخدر را یک معضل اجتماعی خواند و بر لزوم اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در این زمینه به ویژه در گروه جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: رسانه ها در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی با بیان این که کشور در بین انواع موادمخدر بیشتر درگیر "شیشه و گل است" گفت: متاسفانه مواد مخدر صنعتی جایگزین سنتی شده است که این بسیار نگران کننده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد استفاده از مشارکتهای مردمی و اجتماع محور کردن را از برنامه های اصلی این شورا بیان کرد و گفت: در این زمینه  طرحی تدوین شده و در مرحله تایید نهایی قرار دارد.

راه اندازی مرکز مجمع خیرین یاریگران زندگی

امامی با اشاره به راه اندازی «مجمع خیرین یاریگران زندگی» در کشور گفت: در این مجمع افراد خیر و فعالان اجتماعی، افراد آسیب دیده را تحت پوشش قرار می دهند و با ایجاد فرصتهای شغلی از آسیب مجدد و تبعات بعدی به ویژه برای خانواده های آنها جلوگیری می کند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان یزد تصریح کرد: مقدمات راه اندازی این مجمع در این استان هم فراهم شده و ظرف چندماه آینده شروع بکار می کند.

استان یزد یک میلیون و ۲۵۸ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha