۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۹:۰۷
کد خبرنگار: 2748
کد خبر: 84946102
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کمیسیون شوراهای مجلس: کم کاری مدیران با روحیه جهادی همخوانی ندارد

خرم آباد - ایرنا - رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی گفت: دولت سیزدهم با روحیه جهادی کار می‌کند بنابراین کم کاری برخی مدیران با این روحیه سازگار نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا محمد صالح جوکار روز پنجشنبه در نشست با شهرداران و اعضای شوراهای اسلامی لرستان با بیان اینکه اگر دوستدار نظام و انقلاب هستیم مسایل پولی و مالی نباید بهانه شود و مدیر خوب باید همیشه کارسازی و سرمایه گذاران را جذب کند، افزود: باید بخش خصوصی را جذب و فعال کنیم تا اقدامات توسعه ای با کمک این بخش محقق شود.

وی در خصوص مدیریت جامع شهری اظهار داشت: شهر یک مدیر و متولی می خواهد و نمی شود با ۱۰ مدیر شهر را اداره کرد بنابراین اختلاف بین ادارات آب، برق و فرمانداری ها و پرونده هایی که در دادگاه علیه هم تشکیل می دهند باید برطرف شود.

جوکار ادامه داد: به همین منظور مدیریتی تحت عنوان مدیریت جامع شهری و روستایی تعریف شده است تا بخشی از وظایف دستگاه های خدمات رسان به شهرداری ها واگذار شود که علاوه بر اینکه منجر به درآمد پایدار برای شهرداری ها می شود، کمیسیون ماده ۱۰۰ کمتر به عنوان منبع درآمد لحاظ و در نتیجه تخلفات ساخت و ساز کمتر خواهد شد.

وی بیان کرد: این طرح در دستور کار صحن مجلس شورای اسلامی است که بیش از ۲۰۰ ماده دارد و در صورت تصویب این مشکلات حل می شود.

رییس کمیسیون امور داخلی و شوراهای اسلامی مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: روزانه به حجم پسماند ها در لرستان اضافه می شود که مانند شمال که شیرابه های پسماند، محیط زیست را نابود کرده است در آینده به مشکل تبدیل خواهد شد بنابراین با توجه به حجم آب های سطحی لرستان باید راهکار اساسی در این استان اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بخش مهمی از سپرده های مردم لرستان در مناطق دیگر سرمایه گذاری می شود تصریح کرد: قانون وضع شده بدون حضور در میان مردم، منطبق با نیاز جامعه نخواهد بود ، از طرفی قوانین در طول سال ها نیاز به اصلاح دارد که انجام این مهم هم با حضور در استان ها محقق می شود و سفرهای استانی کمیسیون های مجلس شورای اسلامی با این هدف انجام می شود.
جوکار با اشاره به اینکه کمتر به مزیت های گردشگری لرستان توجه شده است ادامه داد: سطح لرستان از لحاظ تولید ارزش افزوده پایین چون مالیات بر ارزش افزوده در آن کم است که این مشکل ایجاد می کند.

وی همچنین اضافه کرد: در یکساله فعالیت دولت سیزدهم، ۲۸ استان درگیر سیل شدند و شاید عدم اجرای برخی مصوبات عمومی، هزینه کرد اعتبارات طرح ها در محل های سیل زده به منظور جبران خسارت این حوادث بوده است.

وی یادآور شد: اغتشاشات اخیر آرامش اقتصادی ها را بهم زده و نا آرامی ها بخشی از سرمایه ملت را هدر می دهد چراکه جوانان دهه ۵۰ و ۶۰ را درک نمی کنند و دشمن برای دهه هشتادی ها تصویرسازی می کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha