نماینده پاکدشت: مهمترین افتخار ایران اثرگذاری بانوان در تحولات انقلاب اسلامی است

پاکدشت - ایرنا - نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی گفت: مهمترین افتخار جمهوری اسلامی ایران، اثرگذاری بانوان در تحولات مختلف انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد بشیری روز یکشنبه در آئین افتتاح طرح کشوری یار مهربان که روستای قرمزتپه از توابع بخش بخش شریف‌آباد پاکدشت برگزار شد، اظهار داشت: امروز کشور مفتحر به داشتن مردمی اندیشمند است که با دارا بودن سابقه درخشان در حوزه‌های مختلف علمی و برخورداری از دانشمندانی به نام، همواره با کتاب و کتابخوانی انس داشتند.
وی افزود: در شرایطی که دشمنان قسم خورده نظام برای مقابله با ایرانی قوی و مقتدر، انحراف جوانان و آینده‌سازان کشور را دنبال می‌کنند، مطالعه دقیق کتب به ویژه تألیفات بزرگان کشور، می‌تواند موجب افزایش شناخت و آگاهی جوانان برای مقابله با این توطئه شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور دختران و اثربخشی آنان در اجرای برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین افتخارات ایران، اثر بخشی و اثرگذاری بانوان در تحولات انقلاب اسلامی است، امروز نقش زنان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی انکارناپذیر و قطعا بخش مهمی از دستاوردهای نظام به واسطه تلاش بانوان به دست آمده است.
بشیری ادامه داد: با مطالعه جایگاه زنان در رژیم ستم‌شاهی به خوبی مشاهده می‌شود که بانوان در سایه محرومیت‌های بسیاری از مناطق از جمله پاکدشت که در مجاورت تهران قرار داشت، از هیچ امکانی برای حضور در صحنه‌های مختلف جامعه برخوردار نبودند و این انقلاب اسلامی مردم ایران بود که باعث شد تا این قشر عظیم از جامعه به فرهیختگی و فرزانگی دست پیدا کنند.
به گزارش ایرنا، در طرح یار مهربان ۱۵ دقیقه از زنگ فارسی مدارس ابتدایی به موضوع کتابخوانی در کلاس درس اختصاص می یابد.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha