۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84950404
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گرمخانه شهرداری ملایر روزانه به ۵۰ بی‌خانمان خدمت‌رسانی می‌کند

همدان- ایرنا- گرمخانه شهرداری ملایر از ۲۰ آبان امسال به عنوان سرپناهی امن برای افراد بی‌خانمان فعالیت خود را آغاز کرده که به گفته شهردار در طول شبانه روز بیش از ۵۰ بی‌خانمان شامل ۱۰ نفر خانم و ۴۰ نفر آقا از خدمات آن بهره مند می شوند.

«مجید فرجی» روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرداری ملایر مکانی در کنار بوستان معلم به عنوان گرمخانه برای در امان ماندن افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب از سرما در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه این مکان نیازمند رعایت کامل پرتکل‌های بهداشتی است و باید این مهم مورد توجه افراد بی‌خانمان قرار گیرد، افزود: از سال ۱۳۹۶ تاکنون شهرداری ملایر ساختمانی را با وسعت بیش از ۲۲۰ مترمربع برای گرمخانه آقایان و از سال ۱۳۹۹ گرمخانه بانوان را با وسعت ۷۰ مترمربع راه‌اندازی کرده است.

شهردار ملایر بیان کرد: این گرمخانه برای حفظ جان شهروندانی است که جایی برای اسکان و شب‌گذرانی در شب‌های فصل سرد سال را ندارند و می‌توانند در این مکان‌ها اسکان یابند.

فرجی ادامه داد: در این گرمخانه‌ها امکاناتی همچون سرویس بهداشتی، حمام، تختخواب، وسایل بهداشتی و شوینده، البسه، تلویزیون و یک وعده غذای گرم در نظر گرفته شده است.

وی به بیان اینکه گرمخانه بانوان در تمام طول سال پذیرای بانوان بی‌خانمان است، بیان کرد: با همکاری خوب اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان، غذای مورد نیاز افراد بی‌خانمان در گرمخانه‌ها، در یک وعده شام تامین می‌شود.

شهردار ملایر با اشاره به اجرای برنامه مدون و منظم برای اسکان افراد بی‌خانمان در گرمخانه، اظهار داشت: افراد بی‌خانمان بدون هیچ محدودیتی پس از تاریک شدن هوا می‌توانند به گرمخانه مراجعه کرده و بعد از پذیرش توسط متصدی گرمخانه، استحمام کرده و لباس‌های روزانه خود را تعویض و البسه مخصوص گرمخانه را تحویل بگیرند.

فرجی همچنین از مساعدت و همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی این شهرستان در راستای ساماندهی و ساخت و تجهیز گرمخانه شهرداری هم قدردانی کرد.

گرمخانه شهرداری ملایر روزانه به ۵۰ بی‌خانمان خدمت‌رسانی می‌کند

وی تاکید کرد: انتظار می رود دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان مرتبط با حوزه فعالیت های مدیریت شهری همکاری و هماهنگی بیشتری با شهرداری داشته باشند و بهداشت و درمان ملایر نیز با توجه به شیوع ویروس کرونا و آنفولانزا اقدامات لازم را انجام و بازدیدهای دوره‌ای را از گرمحانه‌ها به عمل آورد.

شهردار ملایر یادآور شد: سال‌های گذشته پس از برگزاری جلسات آموزشی «بازگشت به زندگی» در گرمخانه و گفتگو با افراد حاضر در این مکان به ویژه معتادان روی ترک مواد مخدر و تقویت اراده این افراد تمرکز می کردیم.

فرجی افزود: هم اکنون نیز آمادگی لازم را داریم تا مقدمات ترک اعتیاد این افراد را فراهم کرده و بعد از پاک شدن از اعتیاد، زمینه بازگشت به آغوش خانواده‌ هایشان را فراهم کنیم.

شهردار ملایر اقلام مصرفی مورد نیاز گرمخانه را شامل لوازم شوینده، قند، چایی، پوشاک، شلوار گرمکن، لباس گرم، جوراب و کفش عنوان کرد و گفت: برای تداوم مسیر خدمت‌رسانی به افراد بی‌خانمان و کارتن‌خواب شهر ، نیازمند نگاه ویژه مسئولان و شهروندان به گرمخانه شهرداری هستیم.

فرجی ابراز امیدواری کرد: با حمایت و کمک مسئولان و شهروندان ملایری و نیک اندیشان ، چراغ گرمخانه شهرداری ملایر تا پایان فروردین سال آینده روشن بماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha